×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهبود تب برفکی دام ها با استفاده از گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ، خسرو فاتحی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر ۵۵ قلم داروی گیاهی برای بیماری های دامی تولید شده است.وی بیان داشت: هم اکنون نیز دو کارخانه تولید داروهای گیاهی در استان اصفهان اقدام به تولید داروهای گیاهی دامپزشکی کرده اند.

مشاور مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه تلاش داریم که به سمت درمان بیماری های دامی با داروهای گیاهی پیش برویم و کمتر از داروهای شیمیایی به خاطر عوارض بالای آن استفاده کنیم، گفت: استفاده از داروهای گیاهی برای بیماری های دامی مسیر جدیدی است که پیش گرفتیم و امیدواریم بتوانیم سبب بهبود بیماری های دامی با این نوع داروها شویم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد سهم بازار داروهای دامپزشکی را داروهای گیاهی از آن خود خواهد کرد و این هدفی است که تا سال ۱۴۰۴ دنبال خواهیم کرد، ادامه داد: با توجه به تنوع بالای گیاهی در ایران و وجود هشت هزار نوع گیاه در کشور تلاش کردیم از این ظرفیت بزرگ برای ساخت داروی گیاهی دامپزشکی استفاده کنیم.

فاتحی بیان داشت: امسال که به نام حمایت از کالای داخلی نام گرفته است تلاش کردیم که با حمایت از شرکت های داروسازی بتوانیم تولیدات داروهای گیاهی دامپزشکی را علاوه بر مصارف داخلی به دیگر کشورها نیز صادر کنیم.

وی یکی از چالش‌های پیش رو در استفاده از داروهای گیاهی دامپزشکی را ایجاد زمینه اعتماد و اطمینان بخشی به کلینسین‌های دامپزشکی معرفی کرد و گفت: اطمینان از کارائی و اثر بخشی و بی‌خطری فرآورده گیاهی یا طبیعی را باید به کلینسین‌های دامپزشکی اثبات کرد که برای بیماری های دامی از داروهای گیاهی استفاده کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.