×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید اختصاصی صابون گیاهی یک کارآفرین

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، طاهر خیری:ثریا خیریه ۵۷ ساله در بیان سرگذشت خود می گوید: ۱۵ ساله بودم که ازدواج کردم و به همراه همسرم به میاندوآب مهاجرت کردیم. پنج سال در میاندوآب و ۲۰ سال هم در ارومیه زندگی کردیم. بعد از فوت همسرم به تبریز برگشتم. پنج فرزند دارم و تا دوم راهنمایی درس خوانده ام. در سال ۱۳۸۶به دلیل فوت همسرم تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتم و در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام اشتغال از این نهاد دریافت کردم.

وی با اشاره به چگونگی فعالیت خود در زمینه گیاهان دارویی می گوید: حدود ۱۸ سال است که در این زمینه فعالیت می کنم. چون علاقه داشتم گیاهان دارویی و خواص آنها را از پدرشوهرم یاد گرفتم، البته خودم کتاب های بسیاری در مورد گیاهان دارویی مطالعه کردم و مشخصات همه گیاهان را می شناسم. منزلم پر از کتاب هایی در مورد گیاهان دارویی است.

وی ادامه می دهد: هر وقت فرصت کنم به اطراف تبریز می روم و گیاهان دارویی که متقاضی زیاد دارند می چینم و در منزل با دستگاه مخصوص عصاره گیاهان را می گیرم. فرایند گرفتن اسانس از این گیاهان کاملا بهداشتی است و دستی انجام نمی شود.

بیشتر دوستان و آشنایان اگر گیاه دارویی خواستند با من تماس می گیرند و من نیز به آدرس آنان می فرستم. اگر کسی هم پول نداشته باشد رایگان می دهم. برای من پول مهم نیست. این بانوی کارآفرین می افزاید: بیشتر دوستان و آشنایان اگر گیاه دارویی خواستند با من تماس می گیرند و من نیز به آدرس آنان می فرستم. اگر کسی هم پول نداشته باشد رایگان می دهم. برای من پول مهم نیست. کسانی که بیماری دارند برای درمان شان مشاوره می دهم تا گیاه دارویی متناسب با بیماری شان مصرف کنند.

وی با اعلام اینکه می خواهم در آینده شغلم را با خرید دو دستگاه جدید عصاره گیری گیاهان دارویی توسعه دهم، می افزاید: دوست دارم در آینده زمین بخرم و گیاهان دارویی در آنجا بکارم و پس از عصاره گیری در کارگاه، به مردم عرضه کنم.  خیریه، با بیان اینکه در مواقع بیکاری بافندگی می کنم، می گوید: به خانم ها توصیه می کنم اگر کاری بلد هستند انجام دهند و بیکار نباشند.

وی با بیان اینکه به آموخته ها و تجربیات خود در زمینه گیاهان دارویی بسنده نکرده است، می گوید: در کلاس های طب سنتی جهاد دانشگاهی شرکت می کنم تا پس از دریافت گواهینامه عطاری دایر کنم.

وی با اشاره به اینکه صدها گیاه داروئی متنوع در استان وجود دارد، می گوید: علف چای، علف مار، مریم گلی، گل انگشتانه، پولک، بابونه، مرزه، پونه، آویشن، کاکوتی، خار مریم از جمله گیاهان کم یاب و حتی نایابی هستند که تن‌ها در این استان یافت می‌شوند.

طاهر خیری:ثریا خیریه، پس از ۱۸ سال فعالیت در زمینه گیاهان دارویی و ابداع صابون گیاهی، اکنون می خواهد با ثبت شرکت، صاحب برند خود شود.

ثریا خیریه ۵۷ ساله در بیان سرگذشت خود می گوید: ۱۵ ساله بودم که ازدواج کردم و به همراه همسرم به میاندوآب مهاجرت کردیم. پنج سال در میاندوآب و ۲۰ سال هم در ارومیه زندگی کردیم. بعد از فوت همسرم به تبریز برگشتم. پنج فرزند دارم و تا دوم راهنمایی درس خوانده ام. در سال ۱۳۸۶به دلیل فوت همسرم تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتم و در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام اشتغال از این نهاد دریافت کردم.

این بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه دوست ندارم محتاج کسی باشم و تلاش می کنم به توانایی های خودم تکیه کنم، می افزاید: برخی از گیاهان دارویی را پس از جمع آوری در خانه خشک می کنم و می فروشم. البته بازاریاب ندارم تا گیاهان را بفروشد. می خواهم با ثبت شرکت صاحب برند شوم تا فرآوری گیاهان دارویی را به تولید انبوه برسانم.

وی در مورد صابون گیاهی که به تازگی ابداع کرده است، بیان می کند: صابون گیاهی که معجونی از انواع گیاهان دارویی است درست کرده ام که لکه بر، لایه بردار و برطرف کننده جوش های پوست صورت است. خیلی ها از این صابون استفاده کرده اند و راضی هستندکسانی هم که مایل باشند برایشان می فرستم.

وی در مورد اینکه چرا غرفه ای در سطح شهر برای عرضه گیاهان دارویی ندارد، می افزاید: به سازمان میادین شهرداری تبریز مراجعه کردم تا غرفه ای برای من بدهند اما چون هزینه پرداخت اجاره ماهانه غرفه در توان من نبود منصرف شدم.

وی که در سبد مصرفی خود و خانواده‌اش جایی برای گوشت نیست، ضمن توصیه به مردم می گوید: سعی کنند زندگی سالم داشته باشند و به جای خوردن گوشت پرچرب گیاه خوار باشند. مردم باید قدر سلامتی خود را بیشتر بدانند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.