×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری نخستین جشنواره ملی گردشگری گیاهان دارویی در تربت حیدریه

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: شهرستان تربت‌حیدریه در حوزه گیاهان دارویی و جاذبه‌های روستایی دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است، به همین منظور تصمیم گرفته شد که جشنواره ملی با هدف معرفی قابلیت‌های گردشگری و گیاهان دارویی و همچنین جاذبه‌های روستایی برگزار شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری چنین جشنواره ملی، دو الی سه منطقه را برای آشنا شدن گردشگران با طبیعت در نظر گرفتیم و همچنین در روز ورود گردشگران به شهرستان، که همراه با افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های روستایی خواهد بود، در همان شب بازدید از آثار تاریخی شهرستان تربت حیدریه با حضور گردشگران انجام خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تربت حیدریه تصریح کرد: در روز بعد کلاس‌های دوره آموزشی شناخت گیاهان دارویی برای شرکت کنندگان نیز برگزار خواهد شد و همچنین عصر همان روز گردشگران به سمت روستای گردشگری نّسّر حرکت می‌کنند که شب را به صورت کمپ در خود منطقه اسکان خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر جاذبه‌های گردشگری که در منطقه وجود دارد، گردشگران برای اقامت در طبیعت، آشنایی با غذاهای محلی، بازی‌های بومی محلی، نمایشگاه‌های تخصصی و نیز مسابقات فرهنگی و هنری دیدن می‌کنند و این برنامه‌های جنبی جشنواره ملی گردشگری گیاهان دارویی است که در روز تعیین شده برگزار خواهد شد.

محمدی در خصوص ارزیابی خود از بازخورد گردشگران در جشنواره چنین عنوان کرد: گردشگران از زمانی که متوجه شدند چنین جشنواره‌ای قرار است در شهرستان تربت حیدریه برگزار شود بسیار استقبال خوبی داشتند و از نقاط مختلف کشور حضور پیدا خواهند کرد؛ چراکه جشنواره ملی است و قطعا شاهد استقبال بسیار خوب مردم خواهیم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.