×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برندسازی محصول عناب خراسان‌جنوبی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، جلال الدین صادقی، روز۱۹ خرداد، در دیدار با نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: همایش ملی عناب با هدف معرفی آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی استادان، دانشجویان و محققان حوزه عناب برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی پروژه‌ای با نام دهکده گیاهان دارویی را از دو سال پیش با اهداف کلیدی آغاز کرد، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای تولید و فرآوری گیاهان دارویی، پشتیبانی و هدفمند کردن پروژه‌های دانشجویی ارشد و دکترا در این حوزه، ایجاد کلکسیونی از گیاهان دارویی استان که معرف پتانسیل جامع گیاهان دارویی استان باشد، از اهداف این دهکده است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: انجام پژوهش‌های کاربردی که منجر به تولید فرآورده‌های فراسودمند از گیاهان دارویی و به ویژه محصولات استراتژیک عناب، زرشک و زعفران شود و همچنین بازاریابی و برند سازی در سطح ملی و بین‌المللی و حذف واسطه‌ها و اختصاص حداکثر ارزش افزوده به تولیدکنندگان به خصوص تولیدکنندگان روستایی و فرهنگ سازی برای جایگزین کردن گیاهان دارویی با برخی از محصولات غیر اقتصادی نیز  از دیگر اهداف دهکده گیاهان دارویی است.

صادقی با اشاره به توانمندی‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی جهاددانشگاهی ضمن گلایه از عدم بازدید نمایندگان مجلس از پروژه دهکده گیاهان دارویی در سفر اعضای کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس به استان، افزود: درخواست داریم پروژه دهکده گیاهان دارویی در کمیسیون کشاورزی مجلس طرح شده تا اعتبارات لازم به این پروژه اختصاص یابد.

وی ادامه داد: پروژه دهکده گیاهان دارویی استان برای تکمیل به ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس این پروژه تکمیل شود.رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی خواستار همکاری مجمع نمایندگان استان در مجلس شد و افزود: امیدواریم با همکاری نمایندگان استان بتوانیم در راستای توسعه شعب جهاددانشگاهی در شهرستان‌های استان تلاش کنیم.

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: در حوزه فرهنگی مراکزی همچون مرکز گردشگری دانشجویان ایران در جهاد دانشگاهی فعال است.وی ادامه داد: یکی دیگر از مراکز تأثیرگذار در جامعه، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و خبرگزاری بین المللی قرآن است که می‌توانند در اطلاع رسانی نقش بسزایی داشته باشند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در راستای معرفی مشاهیر استان، جشنواره شعر ابن حسام برای دومین سال پیاپی در استان برگزار خواهد شد ، افزود : در حال حاضر چهار دفتر فعال سازمان دانشجویان در دانشگاه‌های بیرجند، علوم پزشکی، صنعتی و فرهنگیان وجود دارد.

مجتبی ابراهیمی، مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه ضمن تشریح فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی استان، گفت: دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی با رویکرد اشتغال و با توجه به مزیت‌های منطقه‌ای تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: طرح ملی مشاغل خانگی به صورت پایلوت در هشت استان از جمله خراسان‌جنوبی در حال اجرا است که در این راستا طرح‌های اشتغالزایی مورد استقبال قرار گرفته و برای فروش و اتصال به بازارهای بین‌المللی حمایت می‌شوند.معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: سایت INHB.IR  برای ثبت نام از متقاضیان این طرح راه اندازی شده است.

لیلا محمودی، معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان ‌جنوبی و مسئول هماهنگی دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با تشریح فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی بیان کرد: فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی براساس نقشه راه و اولویت‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: در حوزه پژوهش، جهاددانشگاهی استان در دو حوزه گیاهان دارویی و آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان ‌جنوبی بیان کرد: مهم ترین فعالیت در بحث گیاهان دارویی، برگزاری همایش ملی عناب است که در نظر داریم با برگزاری این همایش جایگاه اقتصادی و قابلیت سرمایه­گذاری این محصول را نیز به جامعه علمی و سرمایه­گذاران کشور معرفی کنیم و این مهم را در قالب یک برنامه برندسازی گسترده دنبال می­کنیم و برگزاری این همایش نیز بخشی از فرایند برندسازی این محصول فوق استراتژیک است.محمودی یادآورشد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی سعی کرده‌ایم با اجرای طرح‌های پژوهشی، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها، همایش‌ها و مسابقات آموزش‌های لازم را به جامعه هدف ارائه دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.