×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تغییر الگوی کشت و احیای آنغوزه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل ا ز خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی محمدی مقدم در جلسه هم‌اندیشی با مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس و رؤسای ادارات منابع‌طبیعی شهرستان‌های نه‌گانه، با اشاره به اینکه اعاده اراضی ملی به بیت‌المال از زمین‌خواران از مهم‌ترین اقدامات منابع‌طبیعی چهارمحال و بختیاری در سال‌های گذشته است، اظهار کرد: پرونده ۶ هزار و ۶۰۰ هکتاری پلاک‌های وردنجان، کاسه پشت، تومانک و علی‌آباد یکی از ۱۰ پرونده درشت تخلف بود که به صندوق دولت بازگشت و در مجموع تاکنون ۱۵ هزار هکتار از اراضی ملی به نفع دولت بازگشت داده شده است.

وی خودرو را یکی از نیازهای اصلی اداره‌کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و افزود: برای جلوگیری از قاچاق چوب و ذغال در تعقیب و گریزها بسیاری از خودروها آسیب‌ می‌بیند، بنابراین نیازمند خودرو هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باتوجه به اقیلم استان توسعه باغات جوابگو نیست، عنوان کرد: باید تغییر الگوی کشت در دستور کار قرار بگیرد و کاشت گیاهان دارویی، گل‌محمدی و جنگل‌کاری اقتصادی به‌جای محصولات آب‌بر قرار بگیرد.

محمدی‌مقدم از احیای گیاه دارویی آنغوزه برای اولین‌بار در هفشجان خبر داد و گفت: این گیاه دارویی برای تولید آدامس مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان در هر هکتار ۱۰ کیلو از این ماده برداشت کرد که این محصول یکی از محصولات صادراتی به خارج از کشور است.

وی ادامه داد: ایجاد ردیف اعتباری سد برای اولین‌بار، اختصاص ردیف اعتباری برای فصل آب و ردیف اعتباری برای طرح کاداستر، جایکا و منارید برای اولین‌بار در سال گذشته محقق شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به انتظارات اداره‌کل از مجمع نمایندگان استان، خاطرنشان کرد: اختصاص پنج درصد درآمد حاصل از سد کارون به حوزه‌های بالادستی برای جلوگیری از فرسایش خاک، بهره‌‍‌گیری از ظرفیت‌های اختصاص یافته صندوق ملی برای بخش آبخیزداری، تصویب لایحه حمایت از محیط‌‌‌بانان و جنگل‌بانان، پیگیری تخصیص اعتبار دولت برای طرح نکاشت، تصویب لایحه احیای دشت‌های استان و کمک برای تخصیص خودرو از ۸۰۰ خودرو اختصاص یافته برای ادارات منابع‌طبیعی در کشور از جمله این انتظارات است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.