×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت ۱۵۰ تن خاکشیر در نیشابور

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌محمدعلی فرهمندراد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش ناخالص محصول خاکشیر امسال را ۲۵ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: با هدف تشویق و ترغیبب کشاورزان نیشابوری به کشت این محصول برخی اقلام نهاده های کشاورزی از جمله کودهای بهاره و پاییزه بدون تغییر نسبت به پارسال در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی افزود: خاکشیر به دو صورت مستقل و مخلوط داخل مزارع تولید می شود و به دلیل نیاز کم آبی یعنی سه مدار آبگیری در مقایسه با پنج مدار آبگیری گندم صرفه اقتصادی خوبی برای روستائیان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: یکی دیگر از محاسن این محصول دوره کاشت تا برداشت کوتاه بوده و زمان برداشت آن از ۲۰ اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.

* برداشت ۴۰۰ کیلوگرم زیره آبی از هر هکتار

وی همچنین گفت: سطح زیر کشت زیره سبز آبی در این شهرستان ۱۰۰ هکتار و دیم ۵۰۰ هکتار بوده و متوسط عملکرد زیره سبز در به ازا هر هکتار آبی ۴۰۰ کیلوگرم و دیم ۲۰۰ کیلوگرم است.

فرهمندراد افزود: کشت زیره در این شهرستان با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین نوع بستر و شرایط اقلیمی منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است. این محصول به دلیل خاصیت دارویی بسیار بالا می‌تواند درآمدزایی قابل توجهی را برای تولیدکننده و بهره‌ برداران بوجود آورد.

۷۶ نوع از ۸۳ نوع محصول تولیدی استان خراسان رضوی در نیشابور کشت ‌می‌شود. ۹۱ هزار و ۵۰۸ هکتار زمین در نیشابور زیر کشت محصولات کشاورزی است. از این سطح ۱۳ هزار و ۲۰۸ هکتار کشت دیم و بقیه کشت آبی می باشد. بخش کشاورزی نیشابور در تولید محصولاتی همچون گندم، جو، پنبه، خیار، سیر، بادمجان، کدو، سبزیجات، سیب، گلابی و گیلاس رتبه های نخست تا سوم را در خراسان رضوی دارد. مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در فاصله ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.