×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

طبیعت کرمان به خصوص در جنوب استان مملو از گیاهان دارویی منحصر بفردی است که طی روزهای اخیر و با آغاز فصل برداشت مورد سوءاستفاده قاچاقچیان برای فروش در کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار گرفته است.

به گزارش مهر، استان پهناور کرمان بدون شک یکی از بکرترین منابع طبیعی کشور را به خود اختصاص داده است که به دلیل شرایط جغرافیایی و پهناوری جنوب استان کرمان این منطقه به ویترینی از انواع گیاهان دارویی و منابع طب سنتی تبدیل شده است.

به همین دلیل عطاری های استان کرمان نیز از جایگاه خاصی در جامعه برخوردارند و بسیاری از مردم کرمان همچنان طب سنتی و گیاهان دارویی را به طب نوین ترجیح می دهند. اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در خصوص ایجاد بانک ژنتیکی گیاهان منطقه صورت نگرفته و از سوی دیگر وجود افراد سودجو و برداشت های بی رویه در فصل برداشت، این گیاهان را در معرض انقراض قرار داده است.دلالان، مردم مناطق مختلف کرمان را که به دلیل خشکسالی با مشکلات مالی مواجه شده اند فریب می دهند و با پرداخت های بسیار اندک منابع گیاهی استان را به یغما می برند.

دلالان و قاچاقچیان گیاهان دارویی این گیاهان را با سوء استفاده از شرایط مالی مردم مناطق دور افتاده کرمان با قیمت بسیار اندک خریداری می کنند و در نهایت همین گیاهان را با انتقال به استان های دیگر و در اکثر مواقع در کشورهای حاشیه خلیج فارس به چند برابر قیمت به فروش می رسانند. در این زمینه، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان منوجان در گفت وگو با مهر نسبت به ورود افراد سودجو و برداشت غیراصولی گیاهان دارویی از استان های همجوار و کشورهای حاشیه خلیج فارس در مناطق کوهستانی منوجان هشدار داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.