×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در ماه رمضان میوه زیاد بخورید

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  فارس،حمید کلانتری، دبیر علمی بیست و نهمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در ارتباط با سرطان‌های کولون اظهار داشت:‌ این سرطان امروزه بسیار شایع شده و دومین علت مرگ ناشی از سرطان در مردان و سومین علت مرگ ناشی از این مسئله در میان زنان است.

وی افزود:‌ این سرطان کاملا قابل پیشگیری بوده چرا که منشأ آن تومورهای پلیپ بوده که قابل غربالگری است و در کنگره جامعه متخصصین داخلی جدیدترین راه‌های غربالگری به پزشکان آموزش داده شده و همچنین این مسئله بیان می‌شود که چگونه می‌توان از روش‌های غیرتهاجمی و آسان جهت غربالگری این نوع سرطان استفاده کرد.

وی، هپاتیت، بیماری‌های ریوی، ذات‌الریه را از دیگر بیماری‌هایی برشمرد که در این کنگره مورد بحث قرار گرفته و جدیدترین دستاوردهای علمی و درمانی در آن مطرح شده است.

فوق تخصص گوارش ادامه داد: با توجه به آغاز شدن فصل گرما، عفونت های دستگاها گوارش نیز شدت می‌یابد بنابراین مردم باید غذاهای خود را از فروشگاه‌های معتبر و مطمئن تهیه کنند و حتما آن را در یخچال نگه دارند.

کلانتری گفت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان نیز، روزه‌داران باید در وعده سحری، میوه زیاد استفاده کنند و هنگام افطار روزه خود را با رطب باز کنند، چرا که جذب آن راحت‌تر بوده و مصرف آن توصیه می‌شود.

 

فوق تخصص گوارش خاطرنشان کرد: روزه‌داران باید از پرخوری و غذای چرب خودداری کنند و فاصله افطار و شام را حداقل دوساعت قرار دهند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.