×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت اسطوخودوس برای نخستین بار در جهرم

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمدرضا شهابی مدیرجهادکشاورزی شهرستان جهرم با اشاره به آغاز کاشت گیاه دارویی اسطوخودوس در ۳ هزار هکتار اراضی بخش مرکزی و خفر این شهرستان ادامه داد: کاشت گیاه دارویی اسطوخودوس برای نخستین بار در شهرستان جهرم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه کاشت هر هکتار اسطوخودوس ۹ میلیون تومان است، ادامه داد: در شرایط خوب بین ۱۰ تا ۲۰ سال این گیاه در مزارع رشد می‌کند و هر سال امکان ۳ بار برداشت فراهم خواهد بود.

شهابی با بیان اینکه فصل کاشت اسطو خودوس از فروردین تا اردیبهشت و فصل برداشت آبان ماه است، اضافه کرد: این محصول، سال اول معادل ۱۵۰ کیلوگرم گل و سال دوم به بعد ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم هم گل می‌دهد.مدیر جهادکشاورزی جهرم تصریح کرد: مصرف آب گیاه اسطوخودوس در ده روز اول روزی ۱ ساعت و پس از ده روز روزی ۴۵ دقیقه است.

شهابی افزود: محصول تولید شده از محل کاشت این گیاه از ۱۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.وی بیان کرد: تیمی حرفه‌ای متشکل از کارشناسان و مهندسان برتر شرکت گیاهان دارویی در جهرم از لحظه کاشت تا برداشت با کشاورزان هستند.

مدیر جهادکشاورزی جهرم ادامه داد: این شرکت ضمن در اختیار قرار دادن بذر رایگان، هنگام برداشت محصول را کارشناسی کرده و به قیمت روز طبق قرارداد می‌خرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.