×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۹۷ هکتار اراضی کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت گیاهان دارویی رفت

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌علی رضا رستگار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به لیمو حدود ۶۳ هکتار بابونه ۱۱/۵ هکتار، آلوورا ۷/۶، استویا ۲/۵۵ هکتار، انجدان رومی ۴ هکتار، زعفران ۳/۴ هکتار، ملیس ۱/۱۵ هکتار، نعناع فلفلی ۱/۴، زیره یک هکتار و سرخارگل یک هکتار کشت شده است.

وی افزود: سالانه حدود ۲۷۰ تن از اراضی زراعی گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد برداشت می شود.

رستگار بیان کرد: از محل تسهیلات اشتغال روستایی بیش از ۳۰ پرونده برای کاشت گیاهان دارویی، زعفران و گل نرگس به کارگروه اشتغال روستایی معرفی شده است.

وی عنوان کرد: به طور متوسط برای کاشت هر هکتار ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سه شرکت از جمله زرد بند- سینره و آسه در کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی فعالیت دارند.

وی ابراز داشت: شرکت آسه تک محصولی بوده و در زمینه گیاه دارویی شیرین بیان فعالیت دارد.

رستگار گفت: کشاورزان می توانند با مراجعه به این شرکت ها گونه های مورد نیازی که این شرکت ها فرآوری می کند را با عقد قرار تولید و محصول خود را به این شرکت ها بفروشند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این سازمان اراضی شیب دار را نیز برای کشت گونه های دارویی واگذار می کند.

وی افزود: کاشت گل محمدی از سه سال گذشته در این استان آغاز شده که حدود ۵۵ هکتار آن در مناطق دهنو بویراحمد و کاکان در اراضی دیم کشت شده و گل محمدی در این مناطق برای اولین بار به گل نشسته اند.

از حدود ۲ هزار و ۱۰۰ گونه گیاهی شناسایی شده در کهگیلویه و بویراحمد ۴۲۵ گونه گیاه دارویی است.

از مهمترین گونه‌های دارویی در منطقه حفاظت شده دنا می توان به درمه، بومادران، زرآبی (چای کوهی) بابونه، هلپه، لیزک (بن سرخ) کتیرا، گل گاوزبان، کارده، میخک، تره وحشی، بیلهر، بن سیاوش، پشموک، چویل و ریواس اشاره کرد.

کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و ۷۲۲ هزار و ۸۰۰ هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان ۹۹۹ هزار و ۱۰۰ هکتار جنگل و ۷۲۳ هزار و ۷۰۰ هکتار مرتع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.