×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گیاهان دارویی در رونق اقتصادی و اشتغالزایی موثرند

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  خبرگزاری صدا وسیما ؛ در جلسه که با حضور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از تولیدکنندگان گیاهان دارویی در اراک برگزار شد بر رشد و توسعه گیاهان دارویی به عنوان کشت جایگزین در استان مرکزی تاکید شد.

در این جلسه آقای عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره وجود ۱۱ اقلیم در ایران گفت: گشورمان دارای تنوع گیاهی است و از ۸ هزار گونه گیاهی در کشور ۲ هزار ۳۰۰ گونه آن گیاه اقتصادی و یا دارویی است .

عصاره وجود این میزان گیاه دارویی را زمینه ساز رونق صنایع غذایی و دارویی دانست و افزود :در چند سال گذشته با توجه به مزیت های گیاهان دارویی کشت این گیاهان رونق گرفته و به یک صنعت درآمدزا تبدیل شده است .

وی شناسایی کشت گیاهان دارویی را یک صنعت پویا در اقتصاد ،اشتغال ،کاهش مصرف آب و سلامت دانست و گفت : ایران ظرفیت بالایی در کشت این نوع گیاهان دارد وباید تلاش بیشتری در تولید و صادرات این محصول داشته باشیم.

عصاره در ادامه انار و گل محمدی استان مرکزی را از مرغوب ترین محصولات کشاورزی کشور دانست و افزود : باید با تحقیق و بررسی و کمک به تولیدکنندگان و کشاورزان فرآورده های این محصولات را صادر کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.