×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درآمدزایی بالای گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ، عزت الله بهشتی فرد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و محدود کردن برخی کشت‌ها به علت نیاز بالا به مصرف آب افزود: بهترین راهکار برای مدیریت مصرف بهینه آب، مقابله با خشکسالی، افزایش تولید و بهره وری کشاورزان ارائه کشت جایگزین از جمله کشت گیاهان دارویی سازگار با شرایط جغرافیایی استان مثل باریجه، آنغوزه، کرفس و گزانگبین است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ گونه گیاهان دارویی و صنعتی در استان وجود دارد، اظهار کرد: ۲۲۰ هزار هکتار عرصه قابل کشت گیاهان دارویی در استان شناسایی و منطقه بندی شده است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از ۳۶ هزار هکتار آنغوزه، کرفس، برگ مورد و باریجه در قالب طرح های مرتع داری تاکنون در استان کشت شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

بهشتی فرد با بیان اینکه میزان درآمد حاصل از کشت گیاهات دارویی در استان ۹۶۶ میلیون ۹۰۰تومان بود، اضافه کرد: طی سال گذشته میزان بهره برداری از شیرابه “آنغوزه” ۴۴۸۹ کیلوگرم با درآمدزایی ۴۴۸میلیون و ۹۰۰هزار تومان، میزان بهره‌برداری از شیرابه باریجه ۲۹۸۳ کیلوگرم با درآمدزایی ۳۵۸میلیون تومان، میزان بهره‌برداری از برگ خشک مورد ۴۴تن با درآمدزایی ۱۶۰میلیون تومان بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.