×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار لرستان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایسنا، مراد بیرانوند اظهار کرد: توسعه و احداث باغات دیم در اراضی شیب‌دار و کم بازده و کشت گیاهان دارویی از مهمترین برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در همین زمینه با حمایت‌های ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، خوشبختانه تاکنون زمینه‌سازی و ایجاد زیرساخت حدود ۴۰۰ هکتار باغات دیم در اراضی شیب‌دار و کم بازده در بخش‌های بیرانوند، زاغه، پاپی و مرکزی فراهم شده و در سال زراعی ۹۷-۹۶ بیش از ۲۵۰ هکتار از اراضی شیب‌دار با همکاری اداره منابع طبیعی خرم‌آباد به بهره برداران عرفی واگذار و عملیاتی شده‌اند.

بیرانوند ادامه داد: با توجه به محدودیت زمان و تخصیص به هنگام اعتبارات انواع  گونه‌های بادام، انگور، پسته، گردو، انجیر، زرشک و گل محمدی کشت و به بهره‌برداران تحویل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد اضافه کرد: بیش از ۳۰ هکتار از اراضی دیم و آبی مستثنیات بهره‌برداران حوزه عمل به کشت گیاهان دارویی آویشن، زعفران، نعنا فلفلی، به‌لیمو، مرزن جوش و مرزه گرمسیری اختصاص یافته و زیر نظر کارشناسان فنی و آموزش دیده عملیات اجرایی آنها صورت گرفته و چاله کنی و کلیه نهادهای مورد نیاز احداث باغات و کشت گیاهان دارویی توسط دولت به نحو مناسب تامین و تضمین خرید نیز به بهره‌برداران داده شده است.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی به عمل آمده درصددیم سال زراعی ۹۸-۹۷ توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و کشت گیاهان دارویی در اراضی کم بازده  حوزه عمل را تا سطح یک هزار هکتار عملیاتی کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.