×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت بی رویه بلای جان «کلوس»در چهارمحال و بختیاری شد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  خبرنگار مهر، علی محمدی مقدم در همایش حفاظت از گونه گیاهی کرفس با اشاره به اینکه غنچه کنی و برداشت های بی رویه موجب تخریب گونه گیاهی «کلوس» در این استان شده است، اظهار داشت: گونه گیاهی کرفس یکی از مهمترین گونه های گیاه دارویی در این استان است.وی عنوان کرد: حفاظت از این گیاه دارویی با ارزش در سطح استان چهارمحال و بختیاری ضروری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت جوامع محلی برای حفاظت از گونه گیاهی کرفس در سطح استان چهارمحال و بختیاری ضروری است.وی تاکید کرد: باید در مسیر احیای این گونه گیاهی گام برداشت.

وی تاکید کرد: خرید بذر این گیاه از جوامع محلی توسط منابع طبیعی از مهمترین اقدامات در راستای حفاظت، گسترش و توسعه کشت این گیاه است.مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برداشت های بی رویه سودجویان موجب تخریب این گونه گیاهی شده است.

  1. مهدی

    سلام. خب مسلماً همین میشه. وقتی خیلی راحت به دستفروشها اجازه فروش در هر جای شهر رو میدن بدون هیچ گونه ممنوعیت و با قیمتهای بسیار بالا، افراد زیادی وسوسه میشن که در فصل رویش این گیاه به جای حفظ گونه ی گیاهی فقط به فکر جیب خودشون باشن

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.