×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طراحی مرکز طب سنتی و باغ گیاهان دارویی استان یزد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایسنا، دکتر «کاظم کمالی» رییس پژوهشکده مناطق خشک و بیابانی دانشگاه یزد در نشستی که به همین منظور در سالن کنفرانس دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی این دانشگاه برگزار شد، هدف از راه‌اندازی این مرکز را استفاده از پتانسیل‌های گردشگری، درمانی و نیز تنوع گیاهان دارویی عنوان کرد .

وی افزود: با توجه به این که این مرکز به عنوان یک مرکز توریسم‌درمانی قلمداد می‌شود، با جهانی شدن یزد دارای اهمیت است و در ضمن با ایجاد مرکز مذکور با توجه به کم آبخواه بودن بسیاری از گیاهان دارویی می‌توان در تغییر الگوی کشت نیز از این مسیر تولید و اشتغال ایجاد کرد .

دکتر «محمدحسین ایران‌نژاد» عضو هیات علمی گروه محیط زیست دانشگاه یزد و مجری طرح نیز در ادامه با بیان مواردی از همکاری‌های ارزشمند شادروان دکتر «حکیمی» عضو هیات علمی فقید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه یزد در اجرای این طرح در زمان حیاتش، به بیان روند اجرایی طرح مذکور پرداخت.

وی با تشریح اقدامات میدانی و علمی انجام شده، نتایج بازدید از مراکز موجود در سطح کشور و ۳۰ سایت معرفی شده در سطح استان را بیان کرد و اهداف تشکیل این جلسه را برشمرد.

در این نشست هر کدام از مدعوین با بیان نظرات خود، در خصوص وزن و اهمیت معیارهای گزینش سایت مناسب برای طراحی و اجرای مرکز طب سنتی و باغ گیاهان دارویی در استان به تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است، فرمانداران شهرستان‌های اردکان، مهریز، بهاباد و نمایندگان سایر فرمانداری های شهرستان‌های استان و جمعی از کارشناسان استانی این حوزه در این نشست شرکت داشتند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.