×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری دومین جشنواره گل محمدی میبد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایسنا، یدالله جوادپور، معاون  باغبانی جهادکشاورزی استان در این مراسم که با هدف کاشت و توسعه گیاهان دارویی و فرهنگ ترویج و کاشت گیاهان دارویی و کم‌ آبخواه  به منظور جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی برگزار شد،  با اشاره به این که ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گیاهان دارویی است، گفت: استان یزد به دلیل کمبود آب و کاهش نزولات آسمانی، شیوه کشاورزی و تولید محصولات پر آبخواه را به کاشت محصولات کم‌آبخواه سوق داده است و کاشت گل محمدی به دلیل بسیار کم آب و در مقابل پربازده و کم هزینه بودن در استان، گزینه مناسبی در این رابطه است.

وی افزود: هدف جهاد کشاورزی، کاشت گیاهان دارویی وکم آب خواه است لذا گل محمدی به دلیل خواص دارویی و مصرف حدود یک سوم آب نسبت به محصولات دیگر و قابلیت کاشت در همه نقاط استان مورد توجه قرار گرفته است.

جوادپور با بیان این که استان یزد در کاشت محصول زعفران به عنوان یکی دیگر از گیاهان کم آبخواه نیز رتبه پنجم کشور را دارد، بیان کرد: ۱۵۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کاشت انواع گیاهان دارویی اختصاص داده شده که در این رابطه رتبه سوم کشور را داریم.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان، توسعه صنایع تبدیلی را  یکی دیگر از اقدامات مهم جهادکشاورزی در این حوزه برشمرد و گفت: گلاب‌گیری یکی از صنایع تبدیلی مرتبط با کاشت گل محمدی است که در بعضی از خانواده‌ها همچنان به صورت سنتی انجام می‌شود اما با برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی قصد داریم آن را در قالب کارگاه‌های بزرگ ساماندهی و موجب اشتغالزایی نیز شویم.

در حاشیه این مراسم، گلاب‌گیری به شیوه سنتی، برپایی غرغه‌های گیاهان دارویی و ارگانیک شهرستان، رونمایی از سند توسعه گیاهان دارویی و زیر گل گرفتن کودکان زیر شش ماه که یک سنت قدیمی بجا مانده از گذشتگان در میبد است، انجام شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.