×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گوجه سبز مفید برای روماتیسمی ها

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی هانیه ناصری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به رونق بازار میوه ها و گیاهان خودرو در فصل بهار گفت: یکی از میوه های فصل بهار که طرفداران بسیاری هم دارد گوجه سبز است که خواص بسیاری داشته و مصرف آن توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه گوجه سبز باعث تعادل اسید معده می‌شود، گفت: این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان و چربی خون بالا داشته و در مقابله با میکروبها و عفونت‌ها موثر است.

ناصری افزود: فیبر موجود در گوجه سبز باعث بهبود سیستم گوارشی می شود و این میوه به خاطر داشتن ویتامین C بالا نقش آنتی اکسیدان دارد.

وی یادآور شد: خشک شده این میوه نیز که دارای فیتونوترینت است کارکرد آنتی اکسیدانی دارد و برای درمان اعصاب و کم خونی مفید است.

ناصری مصرف گوجه سبز را برای درمان بیماری نقرس، روماتیسم و تصلب شرایین مفید دانست و افزود: این میوه همچنین ادرارآور است و عملکرد کلیه‌ها را تنظیم می‌کند.

وی گوجه سبز را منبع‌ ویتامین‌های گروهB  عنوان کرد و افزود: مصرف گوجه سبز باعث کاهش استرس و افسردگی شده و برای سلامتی پوست و اعصاب نیز مفید است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی افزود: همچنین گوجه سبز در سوخت وساز طبیعی کربوهیدرات، چربی و پروتئین نقش مؤثری دارد.

وی در ادامه در خصوص مصرف گوجه سبز بدون شستن و ضدعفونی کردن آن هشدار داد و افزود: این میوه اگر نشُسته و آلوده باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی گوارشی از جمله حصبه و مسمومیت‌های غذایی را ممکن می‌سازد.

ناصری خاطرنشان کرد: همچنین گوجه سبز طبع سردی دارد و بهتر است با گُلپَر مصرف شود.

وی یادآور شد: هسته گوجه سبز کال، دارای ترکیب‌های سمی خطرناکی است و هرگز نباید آن‌ها را مصرف کرد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی همچنین در خصوص مصرف بسیار گوجه سبز هشدار داد و افزود: بالا بودن میزان اسید در گوجه سبز باعث ایجاد معده‌درد، سوزش معده و حتی ریفلاکس در افراد مبتلا به ناراحتی‌های معده می‌شود

وی افزود: همچنین مصرف زیاد گوجه سبز باعث نفخ معده می شود و ترش و اسیدی بودن آن نیز باعث ساییده شدن موقتی مینای دندان و احساس درد خاصی در دندان‌ها می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.