×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خواص دارویی کنگر را بشناسید

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس ، تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که گیاه کنگر می تواند از بروز سرطان در انسان پیشگیری کند.

کنگر معمولی گیاهی است خودرو با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم شبیه به کرفس که از آن در پخت سوپ، خورش و حتی به‌صورت خام در سالاد استفاده می‌کنند.البته باتوجه به اینکه برگ‌های آن تیغ‌های ریز و تیزی دارند، هنگام پاک‌کردن مراقب دستان خود باشید؛ پس بهتر است از دستکش استفاده کنید.

کنگر طبیعتی گرم و خشک دارد و به همین علت آن را با ماست نیز می‌خورند و در ضمن برای آن دسته از افرادی که گرم‌مزاج هستند، خوردن آن توصیه می‌شود. علاوه بر این، کنگر منبع غنی پتاسیم است.

کنگر ضدعفونی‌کننده، اشتهاآور، تب‌بر و هضم‌کننده غذاست و در ضمن، مصرف آن باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود.این گیاه و به‌خصوص برگ آن ادرارآور و نیروبخش است و در ضمن قلب را نیز تقویت می‌کند.

کنگر در درمان یرقان، نارسایی کبد و کم‌خونی مؤثر بوده و از کبد در برابر سموم شیمیایی محافظت می‌کند.تحقیقات پزشکی حاکی است، گیاه کنگر به خاطر بهبود سلامتی کبد از طریق تقویت غشاء سلولهای کبدی و کمک به آن برای رهایی از سموم، شهرت دارد و یکی از ویژگی های ناشناخته آن، پیشگیری از سرطان است.

کنگر بیشتر مورد استفاده کسانی است که داروهای بیماریهای مزمن مثل دیابت، فشار، روماتیسم و نظایر آن را مصرف می کنند زیرا این گیاه می تواند به پاکسازی کبد آنها از سموم دارو کمک کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.