×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مراتع را با برداشت بی رویه نابود نکنیم

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن منابع بکر طبیعی و مراتع وسیع زیستگاه گیاهان کوهی و دارویی فراوانی است که می‌توان از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان استفاده شود.

این روزها و با آغاز بهار گیاهان دارویی و خوراکی سر از خاک بیرون آوردند تا شاهد فروش محصولات مانند موسیر، تره کوهی، کنگر، کارده، بن سرخ، قارچ کوهی و حتی گیاهی مانند بیلهر هستیم، فروش این محصولات موجب رونق در بازار گیاهان کوهی شده است.

بازار گیاهان کوهی هر چند این روزها رونق گرفته و مردم محصولات مورد نیاز خود را که علاوه بر خاصیت خوراکی خاصیت دارویی دارند از این مکان تامین می‌کنند اما باید این موضوع را مدنظر داشت که نباید این میراث کهن طبیعی را ریشه‌کن کرد.

گیاهان کوهی و دارویی زیادی از جمله جاشیر، بیلهر و بن سرخ در سال‌های اخیر به دلیل عدم استفاده مناسب ریشه‌کن شدند و این نگرانی هم وجود دارد که اندک محصولات باقیمانده در صورت سهل‌انگاری مردم ریشه‌کن و از بین بروند و نسل‌های آینده نام و تصویر این گیاهان را تنها در کتاب‌ها مشاهده کنند.

به هر حال حفظ و حراست از گیاهان کوهی نیازمند فرهنگ‌سازی خود مردم است و از آنچه که داریم به نحو احسن حفظ و حراست شود تا آیندگان نیز از آن بهره‌مند شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.