×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تقویت حافظه با عصاره گیاه “جینکو بیلوبا”

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی  به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است مصرف ترکیبی عصاره جینکو و آسپرین علاوه بر آنکه حافظه را تقویت می‌کند، می‌تواند عملکرد کنترلی را در افرادی که دچار سکته ایسکمیک شده‌اند، بهبود دهد. این روش درمانی به طور حائز اهمیتی از مصرف آسپرین به تنهایی مؤثرتر است.

در سال بیش از ۷۹۵ هزار نفر در آمریکا دچار سکته مغزی می‌شوند که برابر با یک مورد سکته مغزی در هر ۴۰ ثانیه است. حدود ۸۷ درصد سکته‌ها، ایسمکیک هستند که باعث می‌شود مسیر عروق تأمین کننده خون به مغز بسته شود و در بیشتر موارد به دلیل لختگی خون است.

این بسته شدن عروق مغز را از اکسیژن و مواد مغذی محروم می‌سازد که در نهایت به سلول‌های مغز آسیب وارد می‌کند. عوارض جانبی همچون مشکلات فکری و حافظه و از دست دادن کنترل حرکت در نتیجه این وضعیت است.

در حال حاضر “فعال کننده بافتی پلاسمینوژن” درمان استاندارد طلایی برای سکته ایسمکیک است که لخته خون موجود در مسیر جریان خون به مغز را از بین می‌برد. هرچند این روش باید در سه ساعت نخست مشاهده علائم سکته به کار گرفته شود و این در حالی است که بیشتر بیماران به موقع به بیمارستان منتقل نمی‌شوند.

به گفته متخصصان به همین دلیل ضرورت دارد روش درمانی جدیدی ارائه شد تا به کاهش صدمات شناختی ناشی از سکته ایسکمیک کمک کند.

متخصصان چینی اظهار داشتند: عصاره جینکو برای هزاران سال در درمان زخم و تسکین افسردگی و اضطراب کاربرد داشته است. همچنین در این بررسی مشخص شد این عصاره برای افرادی که دچار سکته ایسکمیک شده‌اند مفید است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.