×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونمایی از تمبر ملی زعفران در سال ٩٧

 به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر،  پیمان یوسفی آذر در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری توسعه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی وفرآورده های طبیعی و گیاهی در حوزه سلامت، اظهارداشت:اردیبهشت ماه سال آینده از تمبر ملی و کتاب عکس زعفران در کشور رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  مصرف زعفران در کشور ۰.۷ تا یک گرم است، گفت: به راحتی می توان این میزان را تا ٣ گرم افزایش داد.

مجری طرح ملی توسعه گیاهان دارویی افزود: اقدام سبب رونق اقتصادی و اشتغال زایی فراوان می شود.وی، از رونمایی تمبر ملی زعفران در سال ٩٧ خبر داد.

یوسفی آذر با اشاره به تهیه طرح ملی گیاهان دارویی با عنوان طرح توسعه کسب و کار گیاهان دارویی، افزود:با توجه به اینکه بودجه لازم برای طرح اختصاص داده شده، از سال آینده برنامه های اجرایی در حوزه گیاهان دارویی با قدرت و شتاب بیشتری پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی یکی از اقتصادی ترین صنایع در جهان است، افزود:درآمد نفتی کشور سال گذشته حدود ٣۶ میلیارد دلار و نزدیک به ٣٢ میلیارد یورو بوده است در حالی که گردش مالی گیاهان دارویی فقط در کشور آلمان حدود ۴۵ میلیارد یورو بوده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی ازبرنامه های ما تولید استاندارد محصول است، اظهارداشت: برای صادرات باید تولید استاندارد داشته باشیم ضمن اینکه در این راستا برنامه های ویژه‌ای برای سال ۹۷ داریم.

وی تصریح کرد: در این راستا، ما در حوزه تولید از بخش‌خصوصی حمایت خواهیم کرد و در هر سه حلقه تولید، صادرات و بازار تسهیلات با بهره ۶ درصد را به متقاضیان پرداخت می کنیم.

یوسفی آذر افزود: اولویت دوم، حمایت از فرآوری‌های با تکنولوژی‌های روز است که این تفاهم‌نامه در همین راستا تنظیم شده ضمن اینکه این اولین همکاری رسمی ما با سازمان غذا و دارو و دانشکده داروسازی دانشگاه تهران است.

وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت جهاد و دانشکده داروسازی امضا می شود، یکی از بندهای آن ایجاد مرکز رشد گیاهان دارویی با هدف حمایت از تکنولوژی‌های با فرآیند بالا است تا تجاری سازی رونق بگیرد.

مشاور وزیرجهاد کشاورزی اظهارداشت: حلقه بعدی حلقه مصرف است، ما در جامعه با مشکل فرهنگ و آگاهی در زمینه مصرف گیاهان دارویی مواجه هستیم و از رسانه های جمعی میخواهیم در این زمینه کمک مان کنند.

مجری طرح ملی توسعه  گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برای افزایش مصرف سرانه گیاهان دارویی به یک همت ملی نیاز داریم، استراتژی جهانی‌سازی زعفران در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است تا ذخیره ارزش زعفران را بالا ببرند؛ برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که این اعتبار صرف ایجاد فروشگاه‌های تخصصی برای زعفران می شود.

یوسفی آذر ادامه داد: ما پش بینی می‌کنیم در سه سال آینده با این طرح، سرانه مصرف زعفران از یک گرم به دو و نیم گرم برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.