×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گیاهان دارویی شادی آور

گیاه گزنه تیغی
به گزارش شبکه خبری آموزشی  گیاهان دارویی گزنه ی تیغی بعنوان یک گیاه ضد آلرژی شناخته شده است، اما یک انرژی دهنده ی فوق العاده برای خانمهاست. سوزان وید، استاد گیاه شناس و نویسندهی سری کتابهای گیاهی “زن دانا” میگوید: اگر شما گیاه گزنه ی وحشی تیغ دار را لمس کنید، احساس شوک و هراس میکنید که برایتان مفید است.وقتی دم کرده ی گزنه را مینوشیم، همان انرژی و الکتریسیته برای ما فراهم میشود. او توضیح میدهد که فواید گزنه تقریبا بی شمار است: غدد آدرنال را بازسازی و ترمیم میکند، کلیه ها را تقویت میکند، لوزالمعده را بازسازی میکند و قند خون را ثابت نگه میدارد.

بعلاوه، یک منبع غنی از مواد مغذی ضروری است. او میگوید: یک لیتر دم کرده ی گزنه، در حدود ۱۰۰۰ میلیگرم کلسیم دارد. بعلاوه حاوی مقادیر زیادی از ویتامین های A،B،D،E،K هم هست. برای دریافت بهترین نتیجه، آن را بصورت دم کرده بنوشید. برای تهیه ی دم کرده، حدود ۳۰ گرم برگ گزنه ی خشک را با یک لیتر آب جوش مخلوط کنید.درب ظرف را ببندید و بگذارید ۴ ساعت بماند. آن را صاف کنید، سپس گزنه را فشار دهید تا همه ی آب آن خارج شود و این دمکرده را بصورت گرم یا سرد در طول روز بنوشید.

گیاه آب بشقابی
وقتی که نمیتوانید درست فکر کنید، شاد بودن کار دشواری میشود. به گفته ی “شیلا کینگزبری” رئیس گروه پزشکی گیاه شناسی در دانشگاه سیاتل، گیاه آب بشقابی یک راه حل برای مشکلات درونی است. این گیاه به بهتر شدن خلق و خو کمک میکند، زیرا جریان اکسیژن به مغز را افزایش میدهد، شما را هوشیار میکند و بدون اینکه عصبی شوید، شما را هیجان زده میکند.

این گیاه برای اترسنیز مفید است. به تنظیم هورمونهای آدرنال و کنترل قند خون هم کمک میکند. شیلا میگوید: من از این گیاه برای کسانی که بخاطر کار زیاد یا فشار بیش از حد، غمگین هستند، استفاده میکنم. این گیاه برای بد اخلاقی هورمونی بسیار مفید است.شیلا این گیاه را به دختران و پسرانی که دوران سخت نوجوانی را میگذرانند، توصیه میکند (توجه داشته باشید که این گیاه فاقد کافئین است). یک قاشق چایخوری از عصاره ی مایع این گیاه را سه بار در روز مصرف کنید. برای دریافت بهترین نتیجه، حداقل ۴ هفته آن را مصرف کنید یا مصرف آن را بطور نامحدود ادامه دهید.

خارمریم

خارمریم

گیاه خار مریم
ممکن است این گیاه سم زدا، مانند یک تثبیت کنندهی خلق و خو بنظر نرسد، اما کبد را پاکسازی میکند و یک کبد پر از سم، باعث میشود که احساس خوبی نداشته باشید. فیلیس دی لایت، گیاه شناس و استاد مطالعات گیاهی در کالج بهداشت طبیعی در کلایتون میگوید: هر هورمونی که در بدن تولید میشود باید توسط کبد متابولیزه شود.وقتی کبد پراز مواد سمی باشد، انتقال دهنده های عصبی یا هورمون های استرس را به درستی تجزیه نمیکند.

خار مریم بخاطر خاصیت پاکسازی اش، در گذشته بعنوان یک داروی گیاهی ضد افسردگی، مورد استفاده قرار میگرفت. کبد با عصبانیت در ارتباط است و از آنجا که سرخوردگی و خشم باعث افسردگی میشود، این گیاه، یک انتخاب مناسب برای مبارزه با افسردگی است.به مدت دو هفته، دو کپسول ( ۳۷۵ تا ۴۲۵ میلیگرمی) را سه بار در روز همراه با غذا مصرف کنید. سپس مقدار مصرف را به ۴ کپسول در روز کاهش دهید. حداقل یک ماه از این کپسول استفاده کنید و با توجه به دستورات روی برچسب محصول، استفاده از آنرا بطور نامحدود ادامه دهید. از آنجایی که خار مریم محلول در چربی است، باید همراه غذا مصرف شود.

موارد منع مصرف :
خار مریم را همراه با داروهای تجویزی، مصرف نکنید زیرا ممکن است این گیاه، اثر دارو را از بین ببرد (چرا که به سرعت دارو را از سیستم بدن شما پاک میکند). اگر باردارهستید یا به کودکتان شیر میدهید، قبل از مصرف این گیاه یا هر گیاه دیگر با پزشکتان مشورت کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.