×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت ۵۰۰ گونه گیاه دارویی در دانشکده داروسازی گیلان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری تسنیم ، احسان ابوطالب در نخستین جشنواره کاشت گیاهان دارویی در دانشکده داروسازی استان گیلان اظهار داشت: دانشکده داروسازی گیلان به‌عنوان مجری بسته گیاهان دارویی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دانشکده، توسعه گیاهان دارویی را از اولویت اقدامات و ماموریت ویژه خود قرار داده است افزود: استان گیلان با توجه به شرایط اقلیمی متناسب می‌تواند توسعه گیاهان دارویی را به‌صورت مبحثی استراتژیک داشته باشد.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه استان گیلان اقلیمی بسیار مطلوب در راستای کاشت گیاهان دارویی دارد گفت: وجود دانشکده داروسازی ظرفیتی مطلوب است که می‌توان با توجه به شرایط اقلیمی مناسب در راستای توسعه علمی و اقتصادی از آن بهره برد.

ابوطالب با تاکید بر اینکه با استفاده از این ظرفیت‌ها، دانشکده داروسازی استان گیلان می‌تواند از گیاهان دارویی به تکنولوژی ساخت داروهای گیاهی با سطوح قابل قبول و استاندارد برسد افزود: استان گیلان صنعت بسیار پویایی در زمینه داروسازی دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره کاشت گیاهان دارویی در دانشکده داروسازی استان گیلان و با بیان اینکه برای طرح کاشت گیاهان دارویی در گیلان ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است گفت: در جشنواره کاشت گیاهان دارویی دانشکده داروسازی گیلان در مجموع ۱۰۰ نهال و بذر کاشته شد.

ابوطالب با تاکید بر اینکه در راستای برگزاری این جشنواره تا پایان سال ۵۰۰ گونه گیاهی از نوع گیاهان دارویی در محیط دانشکده داروسازی استان کاشته می‌شود اظهار داشت: استان گیلان به‌واسطه اقلیم کوهپایه و جلگه ظرفیت  کشت انواع گیاهان دارویی را دارد.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان به واسطه اقلیم گسترده توانایی کشت و پرورش گونه‌های گسترده‌ای از گیاهان دارویی را دارد تاکید کرد: دانشکده داروسازی استان گیلان اهداف بزرگی را در راستای توسعه گیاهان دارویی دنبال می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.