×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برپایی جشن ملی پسته  شهریورماه سال ۹۷ در رفسنجان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرنگار مهر، حسن حسینی در کارگروه گردشگری شهرستان رفسنجان اظهار داشت: با راه اندازی و افتتاح یک هتل، دو سفره خانه سنتی و دو واحد بوم گردی در رفسنجان در سال جاری، امکانات پذیرایی از مهمانان نوروزی بهتر شده و نوروز متفاوتی را در شهرستان رفسنجان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای پذیرایی از میهمانان نوروزی به شهرستان رفسنجان انجام می‌دهیم، افزود: تعداد ۲۰ هزار نقشه گردشگری تهیه و آماده توزیع به مسافران و گردشگران نوروزی است که مبادی ورودی شهرستان در محورهای رفسنجان شامل رفسنجان – یزد، رفسنجان – کرمان و رفسنجان زرند نقشه های گردشگری رفسنجان بین گردشگران که وارد شهرستان خواهند شد توزیع می شود.

وی بیان داشت: جاذبه های گردشگری بسیار زیادی از جمله دره راگه، خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان، کاروانسرای ۴۰۰ ساله شاه عباسی، غار میرزا، حیات وحش منصورآباد، خانه پدری آیت الله هاشمی رفسنجانی، دریاچه شور، موزه ریاست جمهوری و … در رفسنجان وجود دارد که باید به گردشگران معرفی شوند تا این شهرستان بیش از پیش به دنیا معرفی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان تصریح کرد: ستاد خدمات سفر شهرستان تشکیل شده و کمیته‌های این ستاد تشکیل و فعال شده و برخی آثار تاریخی در حال آماده‌سازی است.

حسینی با بیان اینکه دو واحد بوم‌گردی در سال ۹۷ راه‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: ۱۳ آژانس گردشگری در شهرستان رفسنجان ایجاد شده که می توانند تورهای گردشگری برای مسافران و گردشگران، جهت معرفی جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی این شهرستان راه اندازی کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری استان کرمان برای چهار هزار نفر اشتغالزایی شده است، تصریح کرد: از این میزان ۳۰۰ نفر در رفسنجان در قالب ۹ درصد از اشتغال حوزه گردشگری استان کرمان فعالیت دارند.

حسینی بیان داشت: در سال ۹۵ بیش از ۳۰ هزار گردشگر خارجی از آثار گردشگری استان کرمان بازدید کردند که سهم رفسنجان یک هزار گردشگر خارجی بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان ابراز داشت: جشن ملی پسته ۲۰ تا ۲۵ شهریورماه در رفسنجان برگزار می‌شود و در این راستا از ابتدای سال ۹۷ پیگیری ها و برنامه ریزی های آن آغاز می شود.

حسینی اضافه کرد: سال آینده این جشنواره در مناطق مختلف شهرستان برگزار می‌شود از جمله اینکه روستاهای ییلاقی، باغات پسته کشکوئیه، تپه‌های ماسه بادی و…محل برگزاری این جشنواره هستند.

وی خبر داد: اولین مجوز گردشگری ورزشی در زمینه اسب در شهرستان هم به زودی صادر می شود تا گردشگران بتوانند از این ورزش هم بهره مند شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.