×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فراهم سازی کشت ۳۰ هکتاری زعفران در کرمانشاه

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ، نوربخش حاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به کشت زعفران در شهرستان اظهار داشت: زمینه کشت زعفران در سطح ۳۰ هکتار شناسایی شده و در سال آینده و با توجه به فصل مناسب کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه گیاهان دارویی در سطح ۸۰ هکتار شناسایی و زمینه کشت فراهم شده است عنوان کرد: در بخش اصلاح و احیای باغات تاکنون ۳۵ کلاس آموزشی توسط مراکز جهاد کشاورزی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه توسعه سطح گلخانه‌ها پنج شهرک گلخانه‌ای شناسایی و در حال برسی فنی و شرایط هستند گفت: ۶ واحد نیز در زمینه توسعه و تولید قارچ خوراکی تاکنون شناسایی و در حال ساخت و ساز هستند که با تکمیل این واحدها تولید قارچ در شهرستان از ۳۵۰۰ تن در سال بیشتر می‌شود.

وی عنوان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها سطوح باغات شهرستان کرمانشاه ۱۵۰ هکتار افزایش می‌یابد که ۳۰ هکتار آن باغات مدرن و روسیمی هستند.حاتمی با اشاره به اینکه تاکنون در ۲۰۰ هکتار برای ایجاد باغ شناسایی انجام شده است گفت: در سطح ۶۰ هکتار چاله‌کنی انجام شده است و با توجه به شرایط آب و هوایی برای کشت در حال پیگیری هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.