×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
رئیس جهاد دانشگاهی : گیاه دارویی باید اهلی‌سازی و به روش علمی تکثیرسازی و کشت شود

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر سید حمیدرضا طیبی روز ۷ اسفند در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی جهاد دانشگاهی الگوسازی توان کشور در توسعه علمی و فناورانه و تجاری سازی آن به عنوان زیرساخت توسعه اقتصاد دانش بنیان و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: برای توسعه الگو سازی، تمام ساختارهای جهاد دانشگاهی بر اساس نیازهای ملی و مزیت‌های استانی باید حتما فعالیت‌های شاخص علمی منجر به تجاری سازی داشته باشند.

رییس جهاددانشگاهی بیان کرد: با توجه به اینکه خراسان‌جنوبی در حوزه گیاهان دارویی زبانزد است؛ ایجاد مرکز تحقیقاتی در این زمینه پیش بینی شده است.

طیبی تصریح کرد: مرکز تحقیقات یا قطب علم و فناوری به معنای این است که همه کارهای علمی آن به روز باشد تا مرکز بتواند تحقیقات خود را در سطح ملی و بین‌المللی شاخص انجام دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه مرحله اولیه مرکز تحقیقات گیاهان دارویی خراسان‌جنوبی افتتاح شده و می‌تواند قطب علمی و فناورانه در استان باشد.

رییس جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: برای تکمیل تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات مزرعه دهکده گیاهان دارویی کمک می‌کنیم تا این مرکز در سطح کشور و بین‌المللی مطرح شود.

طیبی با اشاره به اینکه باور داریم هیچ مشکلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور نداریم، افزود: کشور به لحاظ نیروی انسانی، انرژی و منابع طبیعی دارای توانمندی‌های زیادی است؛ بنابراین با برنامه‌ریزی بلند مدت بدون شک اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی کشور، بیان کرد: در حوزه فناورانه چندین کار بسیار خوب در صنعت نفت ایران برنامه ریزی شده که این پروژه‌ها در آینده با حضور ریاست جمهوری رونمایی شود.

رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه در حوزه کانی‌های فلزی و غیر فلزی فناوری‌های خوبی را به دست آورده‌ایم، افزود: در تمام دنیا اصلی‌ترین کار انجام کار علمی و فناورانه و تجاری‌سازی می‌دانند و از کاربرد آن به شدت استقبال می‌کنند.

طیبی ادامه داد: در این راستا نیاز است مسئولان دولت و مجلس از تولیدات بسیار خوب کشور حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه به عنوان محقق وظیفه داریم محصول خوب با کیفیت خوب تولید کنیم اما از دولت توقع داریم زیرساخت های آزمایشگاهی مرجع در کشور را برای تایید کیفیت ایجاد و از کاربرد آن حمایت جدی کنند، تصریح کرد: در مقابل ورود محصولات مشابه خارجی نیز مجلس باید حمایت قانونی داشته باشد و دولت نیز از آن‌ها حمایت کند.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه یکی از زمینه های جدی فعالیت در جهاد دانشگاهی گیاهان دارویی است، اظهار کرد: گیاه دارویی باید اهلی سازی و به روش علمی تکثیرسازی و کشت شود و بعد از طی این مراحل تولید گیاهان دارویی صورت پذیرد.

فراهم‌سازی کشت علمی در  دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی

طیبی در ادامه تاکید کرد: زیرساخت‌های اهلی سازی و کشت علمی باید در دهکده گیاهان دارویی خراسان‌جنوبی فراهم شود.

وی با اشاره به بحث صادرات گیاهان دارویی، اظهار کرد: یکی از اقدامات جدی که در دستور کار جهاددانشگاهی قرار دارد، بحث صادرات است اما قدم اول برای صادرات تولید خوب و با کیفیت است تا بتواند استانداردهای وزارت بهداشت را به دست آورد.

رییس جهاددانشگاهی یادآور شد: تمام تلاش ما بر این خواهد بود که دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بتواند به اهداف خود برسد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.