×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تعیین تکلیف دانشگاه ملی طب ایرانی

 به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی در این پنل عظیم اکبرزاده ــ استاد انستیتو پاستور ایران صحبت‌های خود را با تأکید بر اینکه بحث طب ایرانی و گیاهان دارویی در قرن اخیر راکد مانده است، شروع کرد و گفت: به‌خلاف اینکه ۱۷۱ خانواده گیاهی و بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نوع گیاه دارویی وجود دارد اما در ایران تنها نام ۱۰۰ نوع گیاه دارویی در کتاب گیاهان دارویی آورده شده است.

وی افزود: این در حالی است که یک پزشک طب ایرانی بدون شناخت گیاهان نمی‌تواند دارویی برای فرد تجویز کند.

دانشگاه ملی طب ایرانی باید از دیپلم دانشجو بگیرد

اکبرزاده با انتقاد نسبت به اینکه “در کشور دانشگاه ملی طب ایرانی نداریم”، تصریح کرد: این دانشگاه ملی باید بتواند از سطح دیپلم دانشجو بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ساخت دانشگاه ملی طب ایرانی از سازمان فنی و حرفه‌ای مجوز دارد، ابراز کرد: برای ساخت این دانشگاه از دولت کمک نمی‌خواهیم و تمام هزینه آن از طریق سرمایه‌گذاری مردم به دست می‌آید.

اکبرزاده افزود: قول می‌دهم تا پایان عید ۹۷ تکلیف ساخت دانشگاه ملی طب ایرانی روشن شود.

این استاد انستیتو پاستور ایران همچنین با بیان اینکه دانشگاهی که دانشجوی آن پس از فارغ‌التحصیلی بیکار باشد دانشگاه نیست، گفت: تمام دانشجویان دانشگاه ملی طب ایرانی می‌توانند در دوران کاردانی تولیدکننده گیاهان دارویی باشند.

در تکمیل این بحث فهیمی ــ مشاور عالی در امور گیاهان دارویی و طب ایرانی فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سالهاست درخواست ساخت دانشگاه ملی طب ایرانی را داریم و نبود این مرکز جامع باعث خشک شدن ایران سرسبز شده است.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی بخشی از طب ایرانی است، گفت: از مسئولان و مدیران خواهشمندیم به طب ایرانی به‌چشم ناپدری نگاه نکنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.