×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استفاده از ظرفیت های کردستان در زمینه گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی از سنندج، حسین فیروزی  در جلسه کارگروه گیاهان دارویی  که در استان برگزار شد، اظهار داشت: این کارگروه در حدود یک سال پیش با حضور نخبگان کشاورزی کردستان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه هدف تشکیل این کارگروه توسعه فعالیت‌های اقتصادی در استان است، گفت: در استان کردستان مزیتی در کشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی داریم و باید از این ظرفیت اشتغال ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تصریح کرد: کمک به پایداری زیست محیطی، کاهش بهره‌برداری نامناسب از منابع طبیعی استان و در نهایت کمک به محیط زیست از دیگر هدف‌های این ستاد است.

وی گفت: انتظار ما از این کارگروه این است که بهره‌وری عالی داشته باشیم و نظرات برگرفته از منابع علمی باشد تا نتایج مثبت نیز داشته باشد.

فیروزی افزود: اکنون زمان دسته‌بندی و استفاده بهینه از دانش نخبگان این صنعت در استان است تا به یک اشتغال‌زایی پایدار دست پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر کمیته تدوین سند در این نهاد ایجاد شود تا دیدگاه‌های متعارض به یک نتیجه واحد برسیم و تراز مطلوب استان را به سرانجام برسانیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: باید تعاونی و تیم‌هایی ایجاد کنیم تا در زمینه تامین نهاده‌ها و یا کشت و فرآوری این تعاونی‌ها فعالیت‌هایی انجام دهند و در نهایت سبب بازاریابی برای صنایع خرد و کلان در بحث گیاهان دارویی شوند و از جزیره‌ای عمل کردن و سودهای اندک پرهیز شود.

وی با اشاره به آمار ۹۰ هزار بیکار در استان گفت: ما باید اشتغالزایی سریع انجام دهیم و جوانان کردستانی را به سرعت و با روش‌های استراتژیک به یک شغل پایدار برسانیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خاطر نشان کرد: باید ‌نهادهای کارآمد در زمینه اشتغال و تولید تشکیل دهیم و دانش‌بنیان کردن این نهاد‌ها به حمایت و پشتیبانی بیشتر از طرح‌ها منجر می‌شود.

وی با ارائه پیشنهادی در رابطه با بخش کشاورزی و گیاهان دارویی گفت: باید در سال زراعی جدید هر کشاورز موفقی را در طرح گیاهان دارویی شرکت دهیم و نتیجه عملکرد این افراد را بررسی کنیم و یک سنجش برای آغاز طرح‌های دیگر باشیم.

فیروزی افزود: دانشگاه تربیت مدرس مجموعه کارهایی را آغاز و تمامی طرح‌ها را به منشورهایی تبدیل کرده و کار عملی از آن استخراج می‌شود و برای تولید ثروت و اشتغال از گیاهان دارویی چنین منشورهایی نیاز است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.