×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح کارخانه تولید دارو و دمنوش های گیاهی “گیاه دارو ماداکتو” در خرم آباد

کارخانه تولید داروهای گیاهی شرکت دانش بنیان گیاه دارو ماداکتو که از واحدهای مستقر در مرکز رشد پارک علم و فناوری استان لرستان می باشد با حضور مسئولان استانی به بهره برداری رسید  .این واحد تولید با فعالیت های مبتنی بر تحقیقات کاربردی بر اساس توانمندی های بومی و حمایت از توسعه کشت و محیط زیست ، سبد محصولات بالغ بر ۲۷ قلم کالا را آماده ورود به بازار کرده در در مرحله اول ۱۱ محصول به صورت انبوه تولید و عرضه می گردند.

سید موسی خادمی استاندار لرستان در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه فرآوری داروهای گیاهی ماداکتو خرم‌آباد اظهار داشت: گیاهان دارویی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های اصلی استان لرستان و همچنین منطقه زاگرس است.

وی با اشاره به طراحی برنامه‌های توسعه‌ای استان در این زمینه افزود: احداث این کارخانه یک اقدام ارزشمند است که توسط یک تیم جوان کارآفرین صورت گرفته و در این مجموعه شاهد فعالیت و حضور بانوان هستیم.

استاندار لرستان عنوان کرد: لازم است در لرستان تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یابد تا شاهد حضور جوانان در عرصه‌های کارآفرینی و اقتصادی باشیم.

خادمی با اشاره به حضور بانوان و جوانان در کارهای کشور گفت: کشور ما راهی جز تکیه ‌بر جوانان و بانوان ندارد و باید تلاش کنیم تا به‌جایی برسیم که به‌جای صادرات نفت، محصولاتی باارزش بالا وارد بازار شود.

محمدرضا صفی خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در مراسم افتتاح شرکت گیاهان دارویی ماداکتو، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این شرکت علاوه بر تولید محصول، بازار سلامت را مدیریت می‌کنند؛ این شرکت فراگیر است و تمام محصولات دارویی موردنیاز استان را می‌تواند پوشش دهد و همچنین در قالب یک شرکت دانش‌بنیان ایجادشده است.

وی افزود: اگر مدیران یک نگاه مثبت به این‌گونه شرکت‌ها داشته باشند و تیم‌های جوان را حمایت کنند، یک محصول تولید می‌شود که می‌تواند نقش خوبی در توسعه اقتصاد استان داشته باشد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.