×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید ۵۵۰ تن گیاهان دارویی در استان البرز

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  گروه اقتصادی خبرگزاری فارس ، سید مجید موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر، گفت: ۳۷  پروژه کشاورزی در دهه فجر به افتتاح می‌رسد .

وی افزود: اعتبار این پروژه‌ها ۹۳ میلیارد تومان برآور شده است که برای ۳۵۵ نفر در سطح این استان ایجاد شغل خواهد کرد.

رئیس ادامه جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد: از میان ۳۷ پروژه یادشده، ۹ پروژه درزمینهٔ عمرانی است و ۱۱ پروژه درزمینهٔ صنایع تبدیلی بوده است و سایر پروژه‌ها درزمینهٔ تولید و اشتغال فعالیت دارند.

سید موسوی توضیح داد: بر اساس بررسی انجام‌شده ۱۴ پروژه در نظرآباد، ۱۰ پروژه کرج، ۶ پروژه ساوجبلاغ، سه پروژه فردیس، ۲ پروژه اشتهارد و ۲ پروژه طالقان در ایام دهه فجر به افتتاح خواهد رسید که نظرآباد بیشترین فراوانی را از آن خودکرده است.

وی یادآور شد: همچنین توجه جدی به بانوان روستایی در دستور کار قرار گرفته است و در راستای اشتغال‌زایی، از توانمندی‌های این قشر زحمتکش استفاده خواهد شد.

رئیس ادامه جهاد کشاورزی استان البرز تأکید کرد: ۹ پروژه درزمینهٔ آب‌وخاک و بهینه‌سازی نیز انجام‌شده است که در این میان، ۵ پروژه درزمینهٔ دامی و مرغداری‌ها و بوقلمون و همچنین ۲ پروژه نیز درزمینهٔ شیلات و آبزیان بوده است.

سید موسوی تصریح کرد: ۱۷ درصد از پروژه در حال انجام استان البرز مربوط به سازمان جهاد کشاورزی است که از لحاظ اعتباری نسبت به سال قبل ۲۱۰ درصد رشد اعتباری داشته‌ایم؛ این افزایش درصد ناشی از تحصیلات بانکی و سرمایه‌گذاری است که خود مردم انجام داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث توسعه پایدار روستایی در سطح استان تسهیلات بسیار مناسبی در اختیار بخش‌های مختلف قرارگرفته است.

رئیس ادامه جهاد کشاورزی استان البرز متذکر شد: در بحث اشتغال فراگیر ۳۳۸ میلیارد ریال جهت اشتغال ۱۱۰۰ نفر و اشتغال پایدار ۷۰۷ میلیارد ریال در راستای اشتغال‌زایی ۱۴۰۱ نفر تخصیص داده‌شده است.

موسوی در رابطه با اجرایی شدن طرح “توسعه پایدار روستایی و عشایری” که در سایت کارا توضیح داده‌شده است، اظهار کرد: در این طرح به ازای هر شغل ۶۵۰ میلیون تومان در اختیار افراد قرار می‌دهیم که دو سال دوران مشارکت و یک سال تنفس دارد و درنهایت باید طی ۶ سال وام دریافتی با ۶ درصد سود پرداخت شود.

وی ادامه داد: کمبود منابع آبی در کشور چشم‌گیر است که دولت منابعی خوبی را در اختیار رفع این مشکل قرار داده است در همین راستا می‌توان به تخصیص اعتباری حدود ۳۲۵ میلیارد ریال در سال جاری اشاره کرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد: از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی می‌توان به انتقال آب با لوله در میان عرصه‌های کشاورزی اشاره کرد که خرید لوله انجام‌شده و در اختیار کشاورزان قرارگرفته است.

موسوی گفت: صنایع تبدیل و تکمیلی کشاورزی در دست بررسی و نظارت دقیق است و تاکنون ۱۸۱ جواز تأسیس درزمینهٔ صنایع مختلف صادرشده که سهم سال جاری، صدور ۲۲ جواز است.

وی افزود: زمینه جذب ۱۷۲ تن مواد خام کشاورزی در سطح کارخانه جات استان البرز فراهم‌شده است که این آمار برای ۵ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز تأکید کرد: سامانه ۱۳۱ را راه‌اندازی کرده‌ایم که این سامانه تماس‌ها را ضبط کرده و به مطالبات مردم رسیدگی خواهد کرد، در سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد تماس تلفنی حاصل‌شده که بیشتر این مطالبات توسط مسؤولین امور اراضی موردبررسی قرارگرفته است.

سید موسوی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات جهاد کشاورزی در سال جاری تولید ۵۵۰ تن گیاهان دارویی بوده که ارزش ریالی آن حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: از این آمار یادشده بالغ‌بر ۲۰ درصد به کشورهای خارج صادر می‌شود و تسهیلات بانکی به کشورهای که علاقه‌مند ارائه خواهد شد که دوران بازپرداخت ۷ سال خواهد بود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه استان البرز به‌عنوان قطب صادرات کشاورزی به شمار می‌آید، در پایان خاطرنشان کرد: ۵ هزار و ۸۰۰ کانتینر تولیدات کشاورزی با وزن تقریبی ۴ هزار تن و اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به خارج از کشور صادر کرده‌ایم.

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.