×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درآمدزایی با کشت و کار گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، اسکندر زند امروز در نشست اتاق فکر که با موضوع “بررسی مشکلات بخش کشاورزی در دانشگاه علمی کاربردی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: در بازدید از مجموعه علمی امام خمینی (ره) شاهد یک دانشگاه نسل سومی بودیم که عملکرد مطلوبی را از خود نشان داده است.

وی افزود: وجود آزمایشگاه، شرایط آموزش تئوری، وجود مزرعه و همکاری با بخش خصوصی در زنجیره برپاشده این دانشگاه موجب پرورش و تربیت فارغ‌التحصیلان کارآفرین خواهد شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تأکید کرد: سعی داریم در سطح کشور شرایطی را تعریف کنیم که کلیه مراکز آموزش کشاورزی را به سمت کارآفرینی و توسعه شرایط اقتصادی پیش ببرد.

زند تصریح کرد: در حال حاضر آموزش ۱۰۰ نفر که از گلخانه‌های سطح کشور بهره‌برداری می‌کنند در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در حال انجام است.

وی متذکر شد: سعی داریم روش‌هایی در راستای ارتقاء کیفیت کشاورزی و تولیدات زراعی آموزش دهیم تا این بخش، توسعه و رونق پیدا کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه طرح‌های ارائه‌شده آموزشی در حوزه گیاهان دارویی در بخش اقتصاد مقاومتی قرار دارد و ترویج آن جزو اولویت‌های جهاد کشاورزی است اظهار داشت: در رابطه با گیاهان دارویی ظرفیت‌های بالایی در سطح کشور وجود دارد که با توسعه آموزش در این حوزه می‌توانیم اثربخش‌تر عمل کنیم.

زند افزود: در بخش گیاهان دارویی ظرفیت‌های بالایی در سطح کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر صادرات گیاهان دارویی در کشور وضعیت قابل قبولی دارد و حدود ۴۰۰ میلیون دلار درآمد صادرات گیاهان دارویی در سال است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در رابطه با میزان درآمد یادشده از صادرات گیاهان دارویی می‌توان گفت بیش از ۸۰ درصد از این صادرات، به گیاه زعفران مربوط است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.