×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت ۴۰۰ تن محصولات گیاهان دارویی در استان یزد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ، یدالله جوادپور، در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا در ابرکوه با بیان اینکه ۱۲رقم گیاه دارویی در استان کشت می شود، عمده این گیاهان را زعفران ، به لیمو، آویشن ، نعناع فلفلی، خارمریم ، گل گاوزبان، شاتره و کاسنی ذکر کرد.

وی افزود: کاشت و توسعه گیاهان دارویی علاوه بر صرف جویی در آب به طور متوسط در هر هکتار برای کشاورزان ۶۵میلیون ریال درآمدزایی دارد.

جوادپور یادآور شد: برای توسعه و افزایش محصول گیاهان دارویی علاوه بر آموزش کشاورزان ، معرفی گونه های مقاوم و متناسب با شرایط اقلیمی منطقه توسط کارشناسان در برنامه کاری سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

این کارشناس ارشد کشاورزی استان با اشاره به اختصاص تسهیلاتی برای تهیه نهاده های کاشت و توزیع بیش از۴۰ هزار نشاء گیاهان دارویی یارانه ای شامل به لیمو ، مرزنگوش ، بادرنجوبه ، نعنا فلفلی و سرخار گل، اظهار کرد: گیاهان دارویی به خاطرکم آبخواه بودن نسبت به دیگر گیاهان و بازار فروش ، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد ادامه داد: با توجه به چالش کم آبی و شرایط بحرانی منابع آب های زیرزمینی، ظرفیت‌های خوبی برای توسعه کشت گیاهان دارویی و محصولات گلخانه ای در استان وجود دارد.

سالانه از ۱۱۸هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد ۳۴۰ هزار تن محصول زراعی، ۶۵۰هزار تن محصول باغی تولید می شود.

اراضی قابل کشاورزی استان ۱۵۸هزار هکتار است که به دلیل کمبود آب فقط در ۱۱۸هزار هکتار آن انواع محصول کشاورزی کشت می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.