×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید ۶ تن شیرابه  آنغوزه از مراتع کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی عزت اله بهشتی فرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان شیرابه در مناطق تنگ سرخ بویر احمد و کاکان تولید شد.

وی با بیان اینکه از هر هکتار گیاه دارویی آنغوزه ۱۰۰ کیلوگرم شیرابه برداشت می‌شود ، گفت: بخش اعظم شیره تولید شده به کشورهایی نظیر هند، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارزش ریالی هر کیلو گرم از این شیرابه یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است.

بهشتی فر ابراز کرد: تاکنون ۳۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از عرصه‌های ملی کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت مردم زیر کشت گیاهان دارویی آنغوزه و باریجه رفته است.

وی تصریح کرد: این میزان گیاه دارویی در مناطق مختلف استان اعم از تنگ سرخ بویراحمد، کوه خامین باشت، تنگ سرخ و کاکان، کوه سیاه و کوه سفید لنده، دمه سادات و شبلیز دنا کشت شده است.

بهشتی فر با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای استعداد های زیادی در بخش گیاهان دارویی است گفت: ۵۰ درصد از این میزان معادل ۱۷ هزارو ۸۵۰ هکتار در منطقه تنگ سرخ بویراحمد و کاکان کشت شده است.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی کشت شده گیاهان دارویی در هر هکتار ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال بوده است.

بهشتی فر ابراز کرد: طرح کشت گیاهان دارویی با مشارکت مردم در عرصه های ملی کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.

وی تصریح کرد: توزیع بذر رایگان، نظارت فنی، کمک به قرق و حفاظت از جمله حمایت‌های منابع طبیعی برای رونق تولید گیاهان دارویی در این استان است.

کهگیلویه وبویراحمد رویشگاه بیش از ۲ هزار گونه گیاهی است که از این تعداد ۴۵۰ گونه آن دارویی است.

براساس برآوردهای مرکز تحقیقات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ، گیاهان دارویی در سطح ۲۰۰ هزار هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد قابل‌ کشت است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد دامی است.

درمان اختلالات عصبی در کودکان، کاهش فشارخون، درمان بیماری‌های قلبی عروقی کمک به هضم غذا، جلوگیری از حمله‌های هیستری، رفع درد دندان، جلوگیری از رشد میکروب، درمان سیاه سرفه و برونشیت، درمان یبوست از جمله خواص شناخته شده گیاه دارویی آنغوزه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.