×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه کشت آلوئه ورا در بوشهر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  خبرنگار مهر، کبری توکلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شش هکتار از اراضی روستای آبطویل در حوزه مرکز جهاد کشاورزی چاهکوتاه در ماه‌های مهر و آبان ۹۶ به زیر کشت آلوئه ورا رفته است که در مجموع تا کنون ۹ هکتار از اراضی این حوزه تحت کشت این گیاه دارویی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در راستای افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی و تغییر الگوی کشت، حدود شش هکتار از اراضی روستای آبطویل در حوزه مرکز جهاد کشاورزی چاهکوتاه در ماه‌های مهر و آبان ۹۶ به زیر کشت آلوئه ورا رفته است که در مجموع تا کنون ۹ هکتار از اراضی این حوزه تحت کشت  این گیاه دارویی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: از ویژگی های این گیاه می‌توان به نیاز به نور زیاد خورشید و اکسیژن بالا و مقاومت به شوری خاک و آب اشاره کرد که به دلیل آفتاب سوزان بوشهر و شرجی کنار دریا این استان یکی از مناسب‌ترین اقلیم‌ها برای پرورش آلوئه ورا است.

توکلی افزود: آلوئه ورا به دلیل قابلیت فراوری بالا، زمینه مناسبی برای اشتغال‌زایی دارد که با سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی می‌توان بازارهای صادراتی عراق، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس را در اختیار بگیریم.

وی گفت: در صورت عدم فروش آلوئه ورا در برخی از فصول سال، این گیاه قابلیت ماندگاری خوبی دارد و تا زمان مساعد شدن شرایط بازار امکان نگهداری آن به مدت طولانی وجود دارد.

توکلی افزود: از مهمترین خواص آلوئه ورا می‌توان به تقویت بدن، از بین بردن انگل، برطرف کردن یبوست و شست و شوی روده ها، تصفیه خون، درمان خارش و اگزما، درمان ریزش مو، شفاف کردن پوست، درمان بیماری قند، رفع سوء هاضمه، درمان اسهال خونی، درمان زخم های عمیق، رفع قارچ ها و … اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.