×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی

به گزارش  شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی،  توسط شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی و با همکاری سازمان‌ها و مؤسسات مرتبط در شیراز  برگزار می‌شود.

محورهای اصلی هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی  صنعت و اقتصاد؛ داروسازی، پزشکی و دامپزشکی؛ کشاورزی و منابع طبیعی و نیز علوم پایه است.

محور صنعت و اقتصاد شامل بازرگانی گیاهان دارویی و فراورده‌های آن‌ها، تولید فرآورده‌های گیاهان دارویی، نوآوری در تولید محصولات راهبردی، نظام کیفی و تولید محصولات باکیفیت، انتقال تکنولوژی و تولید محصولات گیاهی می‌شود.

طب سنتی، اثرات فارماکولوژیک، اثرات بالینی، فرمولاسیون و کنترل موضوعات تحت نظر محور داروسازی، پزشکی و دامپزشکی است.

محور کشاورزی و منابع طبیعی شامل موضوعاتی چون اکولوژی، فیزیولوژی گیاهی، اهلی کردن و اصلاح، بیوتکنولوژی، کشت و زراعت، فراوری اولیه پس از برداشت   مکانیزاسیون و نیز تکنولوژی بذر خواهد بود.

همچنین محور علوم پایه از موضوعاتی چون گیاه‌شناسی، فیتوشیمی، بیوشیمی، ژنتیک، اثرات بیولوژیک و بیوتکنولوژی تشکیل می‌شود.

دریافت خلاصه مقالات هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی  از ۱۵ مردادماه ۹۶ آغازشده و تا ۱۵ اسفندماه این سال ادامه دارد. نتایج داوری این مقالات ۲۸ اسفندماه ۹۶ در سایت اعلام خواهد شد.

مهلت ثبت‌نام نویسندگان مقالات پذیرفته‌شده ۲۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۷ خواهد بود. برنامه این کنگره ۵ اردیبهشت‌ماه در سایت اعلام می‌شود و افتتاحیه و شروع کارگاه‌ها در ۲۲ همین ماه برگزار خواهد شد.

اعضا کمیته‌های این کنگره را اساتید دانشگاه، اعضا شورای ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و نمایندگانی از سازمان‌های مرتبط تشکیل می‌دهند.

هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی،  توسط شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی ۲۲  الی ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ در مجموعه فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز  برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.