×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در حوزه طب ایرانی، شغل‌ها شناخته نشده اند

به گزارش  شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی پس از ارائه اهم اقدامات انجام شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای طرح شناسایی مشاغل و شایستگی‌های مرتبط با گیاهان دارویی و طب سنتی و تدوین استانداردهای آموزشی، مهارتی و شغلی، گفت: واقعیت این است که ما در حوزه طب ایرانی شغل نمی‌شناسیم. شغل باید وظایف و شرح خدمات مشخص داشته باشد. اما در این زمینه تعریف مشخصی وجود ندارد. پس از شما خواستیم در تدوین استانداردهای مشاغل به ما کمک کنید.

وی همچنین در بخش خصوصی بیان کرد: بخش خصوصی باید نیازسنجی آموزشی داشته باشد تا با توجه به محتوا، سرفصل و موضوع مد نظر بخش خصوصی در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌هایی داشته باشد.

عصاره گفت: باید نیازها سنجیده شود تا بر اساس آن آموزش صورت بگیرد. در حقیقت کمیت فایده ندارد، اما در محتوا می‌توان قدم‌هایی برداشت تا افرادی آموزش ببینند که بتوانند در محیط‌های مورد نظر شغلی فعالیت کنند.

در ادامه این جلسه، زهرا حیدری داویجانی عضو شورا ستاد  توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی گزارشی از زون تخصصی گیاهان دارویی در پنجمین نمایشگاه ربع رشیدی پرداخت و گفت: این نمایشگاه هرساله شاهد حضور دستاوردهای گیاهان دارویی بود، اما امسال برای نخستین بار به‌صورت زون تخصصی گیاهان دارویی در این رویداد شرکت کرد.

وی توضیح داد: ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی نقش پررنگی در برگزاری این زون تخصصی داشت. ۲۴ غرفه، ۳۰ طرح فناورانه و ۱۳ ایده ارائه شد که از این بین ۳ طرح پذیرفته شد.

جلسه ۱۰۵ ستاد توسعه گیاهان دارویی با حضور غلامرضا امین (استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران) محسن بیگدلی (صاحب نظر و متخصص در شیمی گیاهی) [مدعو]، امیرحسین جمشیدی (دبیر شورای بررسی و تدوین داروهای طبیعی ایران)، زهرا حیدری داویجانی (مدیرعامل جامعه گیاه درمانی ایران)، محمود خدادوست (نماینده وزیر و معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، فاطمه سفیدکن (نماینده وزیر و معاون خدمات پ‍ژوهشی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور) تشکیل شد.

همچنین پیمان صالحی (نماینده ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور)، فضل الله صفی خانی (عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور)، فریبرز غیبی (رئیس جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور)، ابوالقاسم متین (صاحب‌نظر و مشاور علمی در بخش خصوصی)، سیدعلمی موسوی (نماینه وزیر تعاون، کار و رفاع اجتماعی)، صدرالدین نبوی (نماینده انجمن تولید کنندگان داروها و فرآورده های گیاهان دارویی) [مدعو]، فرزاد نجفی (فعال بخش خصوصی) [مدعو]، در این جلسه حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.