×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت ۲۳ تن گیاه دارویی باریجه، کتیرا و زرشک از مراتع خراسان شمالی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌حسن وحید در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: امسال برای اولین بار برای برداشت ۱۵ تن زرشک کوهی در خراسان شمالی با بهره برداران قرارداد منعقد شد.

وی گفت: سال گذشته ۸ طرح برنامه های بهره برداری به مورد اجرا گذاشتیم که توانستیم ۲۳ تن محصول از این گونه ها برداشت کنیم که محصول اصلی علاوه بر باریجه، زرشک هم بوده و گونه زرشک برای اولین بار در سطح استان به مناقضه بگذاریم و مجری آن تعیین شود.

وحید با بیان اینکه کلیه بهره برداری از محصولات دارویی در سطح استان توسط مجریان منابع طبیعی که بومیان محلی هستند انجام می شود افزود: بالغ بر ۱۵ تن در سال جاری براساس برنامه مدون طرح زرشک برداشت شد و الباقی کتیرا و باریجه بوده است که ارزش افزوده خیلی بالایی را برای استان در برخواهد داشت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: همچنین در خصوص برنامه توسعه ای چیزی که در نظر گرفته شده است امسال بین هزار تا هزار و ۵۰۰ هکتار بتوانیم برنامه ها و پروژه ها را اجرایی کنیم و به صورت میان کاری و کپه کاری در عرصه منابع طبیعی بتوانیم این کشت را صورت دهیم.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.