×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیین شکرگزاری برداشت زعفران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی آیین شکرگزاری برداشت زعفران در ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تیران و کرون انجام شد. محسن حاج عابدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون گفت: با اشاره به سرمایه‌گذاری بر کشت گیاهان و درختانی با مصرف کمتر آب و سازگار با آب‌وهوا در این شهرستان اظهار داشت: گیاهان دارویی ازجمله زعفران از مصادیق گیاهان با ویژگی مصرف اندک آب و سازگار با آب‌وهوای این منطقه است که سودآوری خوبی نیز برای کشاورزان دارد.
وی افزود: ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان امسال زیر کشت گیاهان دارویی است که ۱۰۰ هکتار آن مربوط به کشت زعفران هست و امسال آیین شکرگزاری برداشت زعفران همراه با برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی انجام شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون با اشاره به برداشت چهار کیلوگرم زعفران خاص به‌طور متوسط در هر هکتار از اراضی زیر کشت، بیان داشت: بیش از چهارصد کیلوگرم زعفران امسال برداشت می‌شود که زعفران تولیدی این شهرستان دارای کیفیت مطلوبی برای عرضه در بازارهای مختلف است.
وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای برند سازی و عرضه به بازارها بر اساس برند زعفران این شهرستان در حال انجام است و با سرمایه‌گذاری در صنعت برند سازی و بسته‌بندی شاهد افزایش تولید و سودآوری خواهیم بود.
حاج عابدی یادآور شد: کاشت زعفران با استفاده از دستگاه مکانیزه در این شهرستان نیز انجام می‌شود که این دستگاه مکان کاشت ۱۶ ردیف هم‌زمان زعفران را دارد.
وی با اشاره به کشت موسیر، زعفران، نعنا، گل‌گاوزبان، آلواورا و بادرنجبو در این شهرستان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری برای کاشت این دسته از گیاهان دارویی در شرایط فعلی آب و هوایی زمینه‌ساز رشد اقتصادی و توسعه کشاورزی می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.