×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، دکتر ‘نسرین حاجی سید جوادی’ در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود : این گیاه به عنوان یک داروی گیاهی مکمل موثر علیه عفونت ها محسوب می شود .

به گفته وی شیرین بیان به عنوان گیاهی شناخته شده در دفع سموم ، نرم کننده ، مرهم ، ضد بو ، خلط اور ، عرق آور ، تب بر ، ملین و مناسب برای ناراحتی های قفسه سینه و محرک تولید استروژن در نظر گرفته می شود .

حاجی سید جوادی خاطر نشان کرد : دو عصاره از شیرین بیان به دست می آید که زخم ها را التیام یا بهبود می بخشد و به عنوان گیاهی که مرهم طبیعی برای معده ، گلو و سایر غشاهای مخاطی است .

وی گفت : همچنین ماده موثر در شیرین بیان باعث فعالیت ضد تورم مفاصل و ضد التیام در بدن انسان می شود.

کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی مواد غذایی اظهار داشت : شیرین بیان دارای اثر اکسیدانی قوی از بروز ضایعات تصلب شرایین ممانعت می کند و اثرات ضد میکروبی قوی نیز دارد .

حاجی سید جوادی افزود : از زمان های قدیم از شیرین بیان برای درمان انواع سرفه در کودکان و بزرگسالان استفاده می شود و در حال حاضر هم در شربت های ضد سرفه ترکیبات شیرین بیان وجود دارد .

به گفته وی این گیاه به عنوان یک داروی مسکن در پوست و در درمان تورم مفاصل و روماتیسم می توان استفاده کرد .

حاجی سید جوادی افزود : این گیاه بر خلاف نامش ماده موثر تلخی دارد و می توان جوشانده آن را با مقداری شیرین کننده مانند نبات یکبار در روز استفاده کرد .

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.