×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش کشت گیاهان دارویی در استان البرز

حامد فرضی در گفت و گو با شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی افزود: کشت و توسعه گیاهان دارویی یکی از برنامه های تحقق اقتصاد مقاومتی برای اشتغال زایی و درآمد زایی بهره برداران از مراتع و دامداران است.
وی اظهار داشت: به همین منظور در نهالستان بزرگ کرج قسمتی از کارهای کشت گیاهان دارویی به عنوان پایلوت در سال جاری آغاز شد که در این نهالستان با کشت اولیه حدود۶ نمونه از گیاهان دارویی توانستیم آن را در سطح مراتع تعمیم و گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه طرح توسعه کشت گیاهان دارویی با مشارکت دامداران انجام می شود، گفت: یکی از این گیاهان دارویی که عملکرد خوبی در مراتع داشته، باریجه است که در فاز نخست ۴۰۰ هکتار از مراتع شهرستانک بخش آسارا زیر کشت آن قرار گرفته است.
فرضی افزود: ره آورد کشت این گیاه دارویی برای بهره برداران حدود ۳۰۰ میلیون تومان درآمد بود که ۲۰ تن از دامداران و بهره برداران در شهرستانک درگیر اجرای آن شده بودند.

**کاهش ۹۲ درصدی آتش سوزی ها در مراتع البرز
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در ادامه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از مراتع گفت: امسال کاهش ۹۲ درصدی سطح آتش سوزی ها در مراتع دستاورد بسیار خوبی در کل کشور است که استان البرز می تواند الگویی برای دیگر استان ها باشد.
وی افزود: این دستاورد خوب براساس برنامه ریزی های مناسبی بوده که از ابتدای سال جاری برای فصل گرما پیش بینی شده بود و تمام لوازم اطفای حریق در اختیار شوراها، دهیاران و جوامع محلی قرار داده شد.
فرضی ادامه داد: برای حضور هر چه بهتر و به موقع تر تمام گروه ها در محل آتش سوزی های احتمالی، نقشه ی محدوده ی مناطق بحرانی از حیث آتش سوزی تهیه و در اختیار این افراد قرار گرفت که کمک بسیار خوبی در مهار آتش سوزی ها کرد.
وی یکی دیگر از دلایل کاهش سطح و تعداد آتش سوزی ها را برگزاری کلاس های آموزشی متعدد و اجرای یک برنامه جامع و مدون بود دانست که از ظرفیت تمام دستگاه ها برای کاهش آتش سوزی استفاده شد.

**اجرای طرح ترسیب کربن در ۳۸ هزار هکتار از اراضی بیابانی البرز
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در ادامه به اجرای یکی از طرح های موفق بیابانزدایی در استان اشاره کرد و گفت: طرح ترسیب کربن که یک طرح بین المللی توسط سازمان ملل است علاوه بر بیابانزدایی به منظور توانمند سازی جوامع محلی اجرا شده است.
وی افزود: در اجرای این طرح تعاونی هایی شکل گرفت و منابع مالی در گردش در اختیار آن ها قرار گرفت.
فرضی اضافه کرد: این طرح که در تمام استان ها در حال اجرا است، در استان البرز نیز در منطقه اشتهارد در سطح ۳۸ هزار هکتار انجام می شود که امید داریم در نظرآباد نیز تعمیم داده شود و با افزایش سطح، افراد برخوردار از این طرح بیشتر شوند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.