×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در کشور توجهی به ارزش افزوده کشت گیاهان دارویی نمی شود

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایرنا، محمدباقر رضایی  در نخستین همایش ملی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ های کوهی در دانشگاه زنجان، افزود: در کشور توجهی به ارزش افزوده کشت گیاهان دارویی نمی شود، بنابراین فقط ۵۰ نوع از گیاهان دارویی در ایران کشت می شود.

رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران با انتقاد از تخریب بیش از حد طبیعت توسط افراد سودجو، گفت: این رویه به شدت گسترش پیدا کرده و تنها راهکار جلوگیری از تخریب، مهندسی معکوس آن و بازسازی زیست بوم منطقه است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ داشتن فکر سبز را در جامعه ترویج دهیم، تصریح کرد: در ایران استاندارد خاصی برای پرورش و کشت گیاهان دارویی نداریم، در همین راستا از سال گذشته فرآغازهایی را در این زمینه در سطح کشور برگزار کرده ایم.

رضایی افزود: محققان و مسئولان باید به حوزه فناوری و فرآوری گیاهان دارویی توجه ویژه داشته باشند و در این زمینه فرآغازهایی نیز برگزار خواهیم کرد.

رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ همایش و سمینار ملی در حوزه گیاهان دارویی برگزار کرده ایم، خاطرنشان کرد: باید راهبرد مشخصی در حوزه گیاهان دارویی در کشور وجود داشته باشد، تا در راستای این راهبرد محققان و دانشمندان تحقیقات خود را انجام دهند.

وی افزود: ایران در زمینه شناسایی، مطالعه و مبارزه با آفات گیاهی با مشکل مواجه است و از این سمت آسیب های جدی به گونه های گیاهی وارد می شود.استان زنجان با توجه به اینکه در شرایط آب و هوایی خاصی قرار گرفته است، دارای بیش از ۲۱۰ گونه گیاه دارویی است.زیره سبز به عنوان بیشترین گیاه دارویی زیر کشت در کشور به شمار می رود، که سطح زیرکشت آن سالانه بیش از ۲۴ هزار هکتار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.