×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت غیر مجاز ۹۰ کیلوگرم گیاه دارویی باریجه در جاجرم خراسان شمالی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی سرهنگ موسی الرضا حیاتی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و نیروی انتظامی جاجرم طی اقدام غافلگیرانه از فرد متهمی که نسبت به جمع آوری گیاه دارویی باریجه به صورت غیر مجاز اقدام نموده بود ۹۰ کیلوگرم باریجه کشف کردند.

وی ارزش ریالی گیاه دارویی باریجه کشف شده را ۹۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: برای فرد متخلف پرونده قضایی تشکیل شد و به مراجع قضایی اعلام شده است.

سرهنگ حیاتی ضمن تقدیر و تشکر از اقدام و حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت این اداره کل و نیروی انتظامی افزود: با کمک نیروهای مزبور، محل سکونت متهم که به صورت ماهرانه پنهان کرده بود کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: از کلیه مرتع داران، بهره برداران، دامداران و اهالی طبیعت دوست انتظار می رود در صورت مشاهده هرگونه بهره برداری غیر اصولی و تجاری توسط افراد سودجو موضوع را به شماره تماس ۱۵۰۴ اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

شیره باریجه کاربردهای متعدد دارویی، بهداشتی و صنعتی دارد که به صورت خام و بدون فرآوری به کشور های خارجی صادر می شود که در سال ۹۵ با اجرای عملیات بهره برداری باریجه شرایط اشتغال ۶۰۰۰ نفر روز به مدت دو ماه ایجاد شد.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.