×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افت قیمت زعفران در کشور به ضرر تولید کننده

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ پیمان یوسفی آذر در نشستی با حضور تشکل های زعفران افزود: این تشکل از کارگروه های تخصصی در زمینه تولید، استانداردسازی، فرآوری و بازار تشکیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: اجرای طرح جامع زعفران در دستور کار دفتر طرح ملی گیاهان دارویی قرار دارد تا ایران بتواند درمحصولی که بیش از ۹۰ درصد آن را تولید می کند به سهم قابل قبولی در بازار جهانی دست پیدا کند.

یوسفی آذر با بیان این که در حال حاضر سهم کنونی ایران از بازار جهانی زعفران، یک دهم است خواستار هم افزایی دست اندرکاران این محصول برای افزایش حضور در بازارهای هدف شد.

وی در عین حال به افت قیمت زعفران در کشور اشاره و تصریح کرد: این فرآیند به نفع تولید کنندگان نیست و فعالان این بخش باید تلاش بیشتری کنند و گام های عملیاتی بردارند.

در این نشست، تشکل ها و شورای ملی زعفران نیز خواستار حمایت دولت برای توسعه سهم زعفران ایران در بازارهای بین المللی شدند.

تشکل های بخش زعفران کشور بر اهمیت علم، فناوری و تولید زعفران تاکید کردند و این سه رکن را زیر بنای تشکیل زنجیره ارزش زعفران عنوان کردند.

در این نشست مشکلات مربوط به تجارت زعفران و واردات این محصول توسط هند از افغانستان بدون تعرفه و تعیین تعرفه ۳۵ درصد برای واردات زعفران ایران و همچنین نوسانات قیمت و روند بازارسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.