×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گلابی و کنترل دیابت

برخی انواع گلابی ممکن است به کنترل دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و زخم روده و معده کمک کند. راز این فواید در پالپ، پوست و آب این میوه است که حاوی غلظت بالایی از ترکیبات فنولیک (phenolic)، ترکیبات طبیعی که در برخی گیاهان دارویی یافت می شود، است.

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی در حال حاضر، محققان در آزمایش های اولیه درباره این تحقیق هستند، و به تحقیقات بیشتر در این زمینه نیاز است. این نتایج اولیه هم امیدوار کننده هستند و در هر حال، خوردن گلابی بیشتر به شما ضرری نمیزند.

 

با افزایش تعداد بزرگسالان و کودکانی که به دلیل رژیم غذایی ناسالم به دیابت مبتلا هستند و پیش بینی می شود در ۲۰ سال آینده این رقم ۵۰ درصد بیشتر شود، ابزار ساده و ارزان برای درمان بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

کالیداس شتی می گوید: نتایج تحقیق ما نشان داد که اگر گلابی را به طور کامل مصرف کنیم، بالقوه کنترل بهتری از دیابت در مراحل اولیه خواهیم داشت و سلامت کلی بهبود پیدا می کند. محققان می گویند تغییر استراتژی رژیم غذایی به سمت مصرف میوه ها و گلابی نه تنها به کنترل سطح گلوگز خون کمک کرده، بلکه وابستگی به دارو و عوارض جانبی آن را در مراحل ابتدایی دیابت و دیابت نوع ۲کاهش می دهد.

 

پوست گلابی حاوی اجزای phenolic است، اگرچه این تحقیق نشان می دهد پالپ گلابی و گلابی تخمیر شده به عنوان مهار کننده ACE عمل می کند. مهار کننده ACE دارویی است که در درمان فشار خون بالا استفاده می شود.

 

آب گلابی و عصاره گلابی تخمیر شده می تواند زخم معده را درمان کند. آنها باکتری هایی را که معمولا با زخم، گاستریت که اچ پیلوری (H. pylori) نامیده می شود متوقف می کنند. ۲۴ تا ۷۲ ساعت طول می کشد تا این میوه تخمیر شده تا بهترین نتایج بدست بیاید، که البته به نوع گلابی و اینکه قبل از شروع تخمیر با چه Ph تنظیم شده باشد بستگی دارد. این تحقیق اولین تحقیقی نیست که نشان می دهد گلابی باعث سالم تر شدن روده می شود. ما هزاران سال است که از مواد غذایی تخمیر شده به عنوان روشی برای نگهداری مواد غذایی و کمک به هضم استفاده می کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.