×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد زنجیره ارزش و استانداردسازی ۳۰ گونه از گیاهان دارویی زراعی و تجاری

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کمیته تخصصی استانداردسازی گیاهان دارویی تصویب کرده است در مرحله نخست برای ایجاد زنجیره ارزش و استانداردسازی ۱۰ گونه گیاهان دارویی، کارگروه‌های تخصصی تشکیل شود.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی می‌گوید: استاندارسازی این محصولات با هدف عرضه محصولات سالم با شاخص‌های جهانی و توسعه بازار صورت می‌گیرد.

پیمان یوسفی آذر افزود: استانداردسازی گونه‌های اولویت دار در فاز نخست شامل گیاهانی همچون زعفران، آویشن، بابونه، کرفس کوهی، باریجه، گل محمدی، شیرین بیان، آنغوزه و سنبل الطیب است.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی، تولید با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی و توسعه بازار را از گلوگاه‌های مهم در تشکیل زنجیره ارزش دانست و تصریح کرد: با این دو اقدام، در زمینه ساماندهی کل زنجیره ارزش گیاهان دارویی گام‌های اساسی برخواهیم داشت.

وی پیش بینی کرد در چند ماه آینده زنجیره ارزش این ۱۰ گونه گیاهان دارویی با همکاری کارگروه‌ها شناسایی و شاخص‌های و استاندارد‌های این محصولات تدوین شود.

یوسفی آذر در مورد گیاهان دارویی خودرو در مراتع نیز گفت: با توجه به سالم بودن این گیاهان، استانداردسازی معطوف به مرحله عرضه، فرآوری و بازار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نگاه ما به زنجیره ارزش، سیستمی است، اظهار داشت: زنجیره ارزش از تولید تا توزیع و بازار و مصرف را شامل می‌شود.

  1. فراز مجاب

    با سلام و احترام، استاندارد سازی حدود ۲۰۰ گیاه دارویی سال ها پیش در وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) انجام شد و الان عملیاتی شده و قابل انجام و استناد و استفاده و مراجعه است، پیشنهاد می شود وزارت کشاورزی در سال اقتصاد مقاومتبی در جهت جلوگیری از اسراف در بودجه ها، کار وزارت بهداشت را ادامه دهد و از دوباره کاری جلوگیری نماید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.