×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دعوت  برای ثبت پتنت

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از مهمترین الزامات ورود فناوری‌های نوین به بازار، اطمینان از حفاظت حقوق مالکیت فکری و اثبات حق مالکیت افراد یا شرکت‌های نوآور است.

مالکیت فکری به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه فناوری از حدود یک قرن پیش در دنیا مورد توجه ویژه قرار گرفته است و در این راستا، معاهدات و کنوانسیون‌های فراوانی وجود دارد که همگی حاکی از اهمیت این مقوله است.

نبود توجه به قوانین مالکیت فکری در بازارهای داخلی و بین المللی می‌تواند خسارات زیادی از جمله افشاشدن فناوری در بازار هدف را در پی داشته باشد.

کانون پتنت ایران با درنظرگرفتن نیازمندی‌های کشور در زمینه مالکیت فکری اقدام به استقرار واحدهای فعال در این حوزه، در قالب یک مجموعه متمرکز کرده و با موافقت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امور مرتبط با حوزه مالکیت فکری و به ویژه ثبت اختراع را در تمامی حوزه‌های علم و فناوری عهده دار شده است.

اهداف کانون پتنت ایران ارتقای رتبه علمی و فناوری کشور، حفاظت از دارایی‌های فکری فناوران یا شرکت‌های نوآور، تولید ثروت از مالکیت فکری و ایجاد بازار اختراعات و کسب درآمد از آنها، هدایت مراکز تحقیقاتی و شرکت‌ها به سمت نوآوری قابل ثبت در بازارهای داخلی و خارجی و همچنین توسعه منابع انسانی متخصص در حوزه مالکیت فکری است.

بر اساس تعریف سازمان جهانی مالکیت فکری، پتنت حقی انحصاری است که در قبال اختراع انجام شده به مخترع یا نماینده قانونی او اعطا می‌شود. به عبارت دیگر پتنت سندی است که توصیف کننده اختراعی است که شرایط لازم برای ثبت را دارا است، در محدوده جغرافیایی خاصی صادر می‌شود (بر اساس درخواست متقاضی)، در محدوده زمانی مشخصی اعتبار دارد و حمایت قانونی و اختیار بهره برداری (تولید، فروش یا واگذاری لیسانس) اختراع را به صاحبان آن اعطا می‌کند.

علاقمندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس http: //patentoffice. ir مراجعه کنند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.