×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چالش‌ نبود برند مطمئن در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ، دکتر شمسعلی رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص کشت ارگانیک گیاهان دارویی، اظهار کرد: در انجام کشت ارگانیک مساله مهم عدم بکارگیری کود سموم در تولید و کشت گیاه است.

وی تصریح کرد: از جمله بخش‌های مهم پژوهشکده، مرکز آنالیز آن است که با بکارگیری روش‌های پیشرفته و دستگاه‌های مربوطه به بررسی ترکیبات و سموم موجود در گیاهان می‌پردازد و در صورت وجود این ترکیبات آنها را شناسایی می‌کند.

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی همچنین با اشاره به مساله کم‌آبی با بیان اینکه کم آبی یکی از مشکلات و معضلات مهم کشور است، گفت: با توجه به نیاز کم به آب در گیاهان دارویی نسبت به بسیاری از محصولات کشاورزی، کاشت و بهره‌برداری از گیاهان دارویی از این فضا توصیه می‌شود؛ ولی در عین حال باید از روش‌های جدید آبیاری جهت کاشت این گیاهان استفاده کرد.

رضازاده به چالش‌های حوزه گیاهان دارویی نیز اشاره کرد و افزود: از جمله مسائل و چالش‌هایی که در این حوزه وجود دارد، نبود یک برند مطمئن در حوزه تولید گیاهان دارویی است.

وی تصریح کرد: نبود یک برند مطمئن موجب می‌شود گیاهان دارویی موجود در بازار توسط یک منبع مطمئن تولید نشود؛ این داروها بعضا دارای استانداردهای لازم و میزان مواد موثره مناسب نیستند و با توجه به این مسائل بخش صنعت دارویی کشور که باید از این گیاهان به عنوان ماده اولیه جهت تولید دارو استفاده کند، دچار مشکل می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.