×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
تولید سالیانه ۱۵تن عسل در شهرستان اردستان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از صبح اردستان؛ مدیر جهاد کشاورزی اردستان در گفتگویی اظهار کرد: اردستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی متنوع و بهره مند بودن از مراتع مناسب ییلاقی در دامنه کوههای جنوب و جنوب غربی شرایط خوبی برای تولید عسل را فراهم ساخته است.

علی اکبر صالح گفت: یکهزار و ۵۰۰ کلونی زنبورعسل در این شهرستان وجود دارد که از هر کلونی حدود ۱۰کیلوعسل مرغوب برداشت می شود.

وی افزود: در شهرستان اردستان ۴۰ نفر زنبور دار در زمینه تولید عسل، گرده گل، موم و ژله فعالیت دارند و در فصل بهار و تابستان در مناطق ییلاقی دامنه  ها و در فصل پائیز و زمستان به بخش کویری شهرستان  کوچ می کنند.

صالح با بیان اینکه تولید سالیانه عسل در شهرستان اردستان حدود ۱۵تن بوده، تصریح کرد: با توجه به رویشگاه انواع گیاهان دارویی در دامنه، مرغوبیت و کیفیت عسل شهرستان اردستان زبانزد خاص و عام است.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان همچنین به عملیات داشت انار در این شهرستان اشاره کرد و اظهار کرد: سطح زیرکشت انار در این شهرستان بیش ازدو هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این سطح ۳۵۰ هکتار آن نهال است.

وی عمده باغهای انار شهرستان را در بخش زواره و شهر مهاباد اعلام کرد و گفت: سال جاری در این شهرستان دو هزار و ۱۵۰ هکتار باغ  انار بارور است که  باتوجه به سرمازدگی اول سال زراعی جدید، متوسط عملکرد انار به ۱۰ تن در هکتار می رسد که پیش بینی می شود ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن محصول انار برداشت شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.