×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احداث باغ گیاه شناسی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل منابع طبیعی استان گفت: استان با دارا بودن ۲ هزارو ۱۰۰ ایجاد باغ گیاه شناسی در استان گونه گیاهی ظرفیت مناسبی برای ایجاد باغ گیاه شناسی دارد.

عزت الله بهشتی‌فرد افزود: توسعه کشت گیاهان دارویی و  ایجاد باغ گیاه شناسی موجب اشتغال زایی، افزایش سطح پوشش گیاهی، کنترل فرسایش خاک و معرفی استان به عنوان قطب گیاهان دارویی می‌شود.

وی ادامه داد: در ۴ سال گذشته تاکنون در ۱۲ هزار و ۵۵۵ هکتار از اراضی استان با اعتبار بیش از ۲۵ میلیارد ریال گیاهان دارویی کشت شده که نقش مهمی در اقتصاد کهگیلویه وبویراحمد دارد.

بهشتی فرد با بیان اینکه از هر هکتار ۱۲۰ کیلوگرم باریچه به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال برداشت و به کشورهای خارجی صادر شد گفت: در زمینه مرتع داری نیز فعالیت‌های متنوعی شامل کپه کاری و بذرکاری در ۴ هزار و ۲۵۱ هکتار از عرصه‌های ملی با اعتبار بیش از ۱۳ میلیارد ریال انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به اینکه با هزینه ۶۰۰ میلیون ریال برنامه مدیریت مراتع در ۴۲ هزار و ۳۳۰ هکتار از عرصه‌های ملی اجرا شد افزود: چرای دام در بیش از ۷۹۴ هزار هکتار از مراتع استان هم ساماندهی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.