×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۴۱۰ هکتاری مزارع گل محمدی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌ابراهیم شیرانی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: از این میزان ۱۲۰ هزار نهال اصلاح شده و کنترل سلامت کشت از مرکز بیوتکنولوژی تهران تامین و ۱۵۰ هزار اصله نهال نیز تولید داخل استان است.

وی یارانه تخصیصی قابل پرداخت برای هر نهال گل محمدی اصلاح شده مرغوب را ۱۵ هزار ریال و نهال تولید داخل استان را حدود ۲ هزار ریال اعلام کرد.

شیرانی، روش کشت نهال های اصلاح شده را به شیوه های قلمه زنی و کشت بافتی عنوان کرد و تصریح کرد: کشت این گونه نهال ها در اراضی کم بازده و شیب دار توصیه می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری توضیح داد: با شروع این طرح توسعه گیاهان دارویی دراستان که اواسط بهار امسال شروع شده است، ۹۰ هزار نهال گل محمدی به شیوه قلمه زنی در گلخانه های فرخشهر، شمس آباد به متقاضیان دارای شرایط تحویل شده است.

وی از کاشت نهال گل محمدی در ۱۱۰ هکتار از مزارع استان چهارمحال وبختیاری در سال زراعی جاری را یادآور شد و گفت: با اجرای این طرح اراضی زیر کشت گل محمدی استان به ۴۱۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

مدیر باغبانی چهارمحال و بختیاری، تغییر الگوی کشت، ایجاد اشتغال و درآمدزایی در مناطق روستایی و صرفه جویی سه هزار مترمکعبی آب نسبت به غلات را از اهداف اجرای این طرح دانست.

شیرانی تصریح کرد: با بارور شدن میزان باغات گل محمدی استان، تولید گل محمدی استان از ۳۰۰ به ۴۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیر کشت استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره بردار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.